A.Tarrés/Efe, Girona.
Els integrants de la Taula de l'Educació de Persones Adultes de Catalunya, els sindicats USTEC, CGT i CCOO i el col·lectiu de docents van anunciar ahir que el departament que dirigeix Ernest Maragall no té previst augmentar el nombre de professors destinats a l'ensenyament d'adults en el proper curs, incomplint l'acord signat el mes de maig del 2006. Aquesta congelació de docents implica també el mateniment del nombre de participants en els centres d'adults públics de Catalunya i que afecta, més concretament, un total de 16 escoles d'adults (CFA i AFA) de les comarques gironines.
Entre altres punts, l'acord recollia que el departament es comprometia a "increments anuals globals del 20% en el nombre de participants" així com impulsar un "creixement d'una xarxa de centres públics" per a adults. La Taula d'Adults indica que segons l'acord s'hauria d'haver produït un increment de la plantilla d'entre 250 i 300 professors més i que durant aquests dos cursos només s'han incorporat 149 docents.
Amb aquestes previsions les 5 comarques gironines queden afectades per aquesta congelació, ja que totes disposen de centres públics per a adults.
Per la seva banda, el portaveu de CGT, Josep Lluís del Alcázar, va assegurar que la política del depatament en relació a aquests centres fa difícil aconseguir l'objectiu fixat per la mateixa conselleria de situar aquests estudis al nivell de la mitjana de la Unió Europea (10%) -Catalunya es situa tan sols al 3%.
Els sindicats que han convocat alumnes i professors a una concentració aquesta tarda a la plaça Sant Jaume de Barcelona asseguren que existeix una demanda clara per a aquest tipus d'estudis, sobretot pels corrents migratoris dels últims anys.