mobilitat
 

La Generalitat posa en marxa la integraciˇ de la tarifa d┤autob˙s a partir del 12 de juny

El sistema de transport p˙blic arribarÓ als 5 milions de viatgers durant aquest any

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
targeta. Ramon Ceide mostra el model de targeta personalitzada.
 marc martÝ

Acn/DdeG, Girona.
La integraciˇ tarifÓria del transport p˙blic a 46 municipis de l'Órea de Girona entrarÓ en servei el proper 12 de juny. A partir d'aquesta data ja es podrÓ fer servir un abonament mensual, que permetrÓ als usuaris moure's amb un ˙nic bitllet integrat. MÚs endavant, al juliol i al setembre, entraran en funcionament noves modalitats d'abonament. L'Órea urbana de Girona s'ha dividit en set zones (que abasten tota la comarca, i part del Pla de l'Estany i la Selva), que determinen les diferents tarifes. Depenent del tipus d'abonament escollit, els usuaris poden estalviar-se fins a un 88% del cost actual dels bitllets
El secretari per a la Mobilitat del PTOP, Manel Nadal, va remarcar durant la presentaciˇ de la integraciˇ que el que es pretÚn Ús "fidelitzar" els usuaris del transport p˙blic. Els abonaments es vendran a mÚs de 180 establiments -principalment quioscos i estancs- de les zones que apliquin el bitllet integrat.
Els 46 municipis en quŔ es comenšarÓ a aplicar la integraciˇ tarifÓria sumen un total de 248.000 habitants. Repartits entre les comarques del GironŔs, la Selva i el Pla de l'Estany, actualment disposen de setze lÝnies interurbanes, i deu d'urbanes (en aquest darrer cas, entre Girona i Salt). Pel que fa a l'evoluciˇ del volum d'usuaris del transport p˙blic, l'any 2006, va assolir un total de 3,9 milions viatgers, mentre que durant l'any 2007, mÚs de 4,7 milions d'usuaris van utilitzar el transport p˙blic en aquesta zona. A mÚs, es calcula que durant el 2008 aquesta xifra serÓ de mÚs de 5 milions.
L'aplicaciˇ de la integraciˇ de tarifes ha comportat establir subdivisions per zones. En total, se n'han establert set que concentren 44 dels municipis. Els dos restants, CelrÓ (GironŔs) i Caldes de Malavella (Selva) actuen de "xarnera" perquŔ se'ls ha considerat estratŔgics, segons ha concretat el delegat del PTOP a Girona, Ramon Ceide. Aix˛ suposarÓ que, per viatjar-hi, sempre s'aplicarÓ la tarifa mÚs econ˛mica per a l'usuari.
L'entrada en funcionament de la integraciˇ permetrÓ unificar el preu del bitllet, independentment del nombre d'autobusos que s'agafin i els intercanvis entre companyies que es facin. La tarifa que pagarÓ cada usuari dependrÓ del n˙mero de zones per les quals passi, amb un mÓxim de tres zones tarifÓries. El perÝode de temps de quŔ es disposa per fer el canvi de mitjÓ de transport Ús d'1 hora i 15 minuts per als tÝtols integrats d'una zona i s'incrementa en 15 minuts per a cada zona addicional.
Segons va remarcar el secretari per a la Mobilitat del PTOP, Manel Nadal, amb aquesta mesura el que es busca Ús "la fidelitzaciˇ" dels usuaris del transport p˙blic, mÚs que no pas l'estalvi en el preu del bitllet. En aquest sentit, l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) oferirÓ quatre tipus d'abonament adaptats a les diferents necessitats.
La primera modalitat que entrarÓ en funcionament serÓ la T-Mes, el proper 12 de juny, que permetrÓ fer els desplašaments que es vulguin durant tot un mes. Posteriorment, el 14 de juliol, es posarÓ a la venda la T-50/30, que inclourÓ 50 desplašaments integrats i tindrÓ una validesa de 30 dies.
Finalment, el 15 de setembre, entraran en servei dos nous abonaments, la T-10 i la T-10/30. Tots dos bitllets permetran fer desplašaments i tindran, respectivament, una validesa d'un any i d'un mes.
Estalvi de fins a un 88%
Segons el tipus d'abonaments que s'adquireixin, els usuaris gaudiran de mÚs descompte sobre el preu final del bitllet, que pot arribar fins al 88%. AixÝ, per exemple, en el cas d'alg˙ que es desplaci des de Llagostera fins a Girona (dues zones), pot arribar a pagar 0,68 euros per bitllet si es compra una T-Mes. Actualment, el preu total del desplašament Ús de 3,50 euros.
En el cas d'un usuari que es desplaci des dels polÝgons de Riudellots de la Selva al de CelrÓ (dues zones), si adquireix una T-Mes, l'actual preu del bitllet de 3,80 euros pot baixar fins als 0,47. Un cop entri en vigor la integraciˇ tarifÓria, el temps de quŔ disposaran els usuaris per fer transbords serÓ d'una hora i quart per als tÝtols integrats d'una zona, que s'incrementarÓ en un quart mÚs per a cada zona addicional.
Amb l'entrada en servei de la integraciˇ tarifÓria, l'Órea de Girona es convertirÓ en la segona en aplicar la mesura fora de la Regiˇ Metropolitana de Barcelona, desprÚs que Lleida ho fes a finals de marš.
Es preveu que a finals d'estiu la integraciˇ s'estengui al Camp de Tarragona i, l'any 2009, al Bages, d'acord amb la voluntat de la Generalitat d'implantar la integraciˇ tarifÓria del transport a tot el territori l'any 2012, com recull el Pla de Transport de Viatgers 2008-2012.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas