Adif va aprovar ahir la licitació de les obres d'adequació i tractament integral del tram Girona-Figueres, de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou, per a la seva explotació en ample internacional, que suposaran una inversió de 104 milions d'euros.

Els treballs permetran la instal·lació d'un tercer carril per a la circulació de trens dels dos amples en aquest tram, en què a més es modernitzarà la infraestructura amb l'objectiu d'optimitzar els seus paràmetres de fiabilitat, seguretat i fiabilitat, fet que donarà una millora de l'explotació ferroviària, va informar Adif, empresa pública dependent del Ministeri de Foment.

La longitud del tram és de 41 quilòmetres, que discorre en direcció nord entre el sector sud de la terminal de mercaderies de Girona i el sud de la variant de Figueres, les obres del qual executarà el Ministeri de Foment.

La circulació de trens d'ample internacional es realitzarà únicament per la via direcció França. Per a l'execució d'aquest projecte es realitzaran diversos treballs d'infraestructura, entre els quals figura la construcció de dos nous apartadors, l'ampliació de la plataforma de via, la demolició de murs, millores del drenatge, l'ampliació de passos inferiors i la construcció d'un nou al terme municipal de Celrà.

Adif també va anunciar que reforçaran els tres trams metàl·lics situats sobre els rius Onyar, Ter i Fluvià, i es farà la reposició de serveis i servituds.