Les associacions ja no es posicionen únicament sobre si la variant de la Bisbal ha de passar pel nord o pel sud, sinó que ja concreten una de les dues possibilitats que té la sud. Així, després que l'Ajuntament de la Bisbal d'Empordà es posicioni a favor de la sud 1, l'associació Costa Brava Verd Hotels ha demanat al conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que l'obra que s'executi sigui l'opció sud 2.

L'associació hotelera representa 80 establiments d'arreu de la demarcació de Girona i ha entregat una instància en què demana que es concreti definitivament el traçat, "pendent d'ençà l'any 1981" i que el traçat escollit sigui el de la variant sud 2 per "raons de caràcter territorial més que a les locals, les de connectivitat i les de preservació del paisatge".

Costa Brava Verd Hotels exposa la realitat que representa el turisme dins de l'economia catalana -el 12% del PIB català i el 13% de la població activa- i la influència que genera en altre sectors econòmics perquè tirin endavant com la construcció o, més local al terme de la Bisbal, la indústria de la ceràmica. Un percentatge del PIB que, segons l'associació hotelera, arriba al 20% del PIB i de la població ocupada a la Costa Brava i als Pirineus.

Així, Costra Brava Verd Hotels reconeix que la Bisbal "és un centre d'atracció turística per la seva reconeguda i àmplia oferta de ceràmica, antiquaris brocanters i per ser al capital d'una comarca totalment abocada a l'activitat turística des de fa dècades". A més, considera aquesta ciutat com "un punt de visita obligat i també de pas, per a la majoria dels turistes i visitants atesa la seva estratègica situació entre el litoral i Girona".

Així, a més de remarcar que tant hi ha sector turístic al litoral de la comarca com en el seu interior, Costa Brava Verds Hotels veu l'opció sud com la que "permet una molt més àmplia connectivitat amb els punts de procedència dels turistes, a diferència de l'opció nord que només atén l'arribada de trànsit interior i que en l'actualitat ja disposa d'una àmplia trama de carreteres que permeten tot tipus de combinacions".

I acaba que en els nostres dies els boscos -la sud passa pel costat de les Gavarres- ja tenen una extensió considerable: "El bé paisatgístic més escàs al nostre rodal és el dels camps de conreu, mentre que bosc, poc o gents cuidat, ha guanyat una enorme superfície a camps, olivars i vinyes".