La culminació del condicionament de la carretera que uneix Corçà amb Figueres està cada cop més a prop. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, anunciava aquest divendres que l'inici de les obres de la C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià començaran de manera imminent. L'inici d'aquest tram, però, ha quedat coix perquè l'Ajuntament de Verges i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques discutien sobre la variant a aquesta població. Divendres, Nadal anunciava que la solució és "a prop" a falta de tancar l'acord totalment. Tot i això, des de l'Ajuntament de Verges s'ha confirmat que PTOP ha accedit a la seva petició d'eliminar completament el trànsit de vehicles que creu el poble, tant pels que van cap a la Bisbal i Figueres, com els que es dirigeixen a Girona o a Torroella de Montgrí.

Verges pateix des de fa anys un perillós encreuament de carreteres en les direccions citades i en la qual hi ha hagut multitud de topades entre vehicles. I l'Ajuntament considerava que, aprofitant la variant que s'ha de fer que enganxa la C-252 amb la C-31 dins del projecte de millorar la connexió vial de la Bisbal i Corçà fins a la capital altempordanesa, es tingugués en compte també la possibilitat d'eliminar el trànsit que va en direcció est o oest. Alhora, l'Ajuntament i els veïns tampoc veien amb bons ulls la construcció d'un talús d'uns sis metres d'alçada a tocar del nucli.

D'aquesta manera, l'Ajuntament i el Departament que dirigeix Nadal van discutir durant mesos. L'alcaldessa de Verges, Marta Payeró, va manifestar a aquest diari a principis d'any que els contactes havien començat de nou, "partint de zero".

Després de l'anunci fet divendres de Joaquim Nadal sobre la imminent resolució, el primer tinent d'alcalde, Francesc Baltasar, ha confirmat que les negociacions han servit perquè el Departament de Política Territorial i Obres Públiques accedeixi a eliminar el trànsit en les quatre direccions a través d'una única variant.

Baltasar ha volgut deixar clar que això és l'únic que està decidit, però no per quin costat de la població passarà aquesta nova carretera. Sembla ser que també ha aconseguit l'Ajuntament que la variant es faci al nivell del terra i no a l'alçada prevista inicialment.

Amb aquest acord, el volum de trànsit que circula pel mig de la població haurà de disminuir dràsticament, alh0ra que la perillositat que representa l'encreuament de carreteres que hi ha.