El coordinador del TAV diu que la cooperaciˇ entre pa´sos Ús ┤totalment insuficient┤

Anima Espanya i Franša a solucionar en un temps "raonable" el problema tŔcnic de l'ample de les vies

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Un tren de la lÝnia Barcelona-Figueres-Portbou.
 Robin Townsend/efe
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | EFE/DDG
La construcciˇ de l'eix ferroviari d'alta velocitat (TAV) que unirÓ Franša, Espanya i Portugal presenta una cooperaciˇ "totalment insuficient" entre els pa´sos, segons va afirmar ahir el coordinador del projecte, Etienne Davignon. Segons aquest excomissari europeu, encara que les estructures de coordinaciˇ dels pa´sos implicats mantenen una "relaciˇ favorable" no estan abordant les qŘestions realment importants, com la manera de rendibilitzar els fons que ja s'han invertit en el projecte.
Davignon va presentar el seu tercer informe sobre la situaciˇ del projecte, que ha d'estar finalitzat el 2020 i que Ús un dels sis per als quals la Comissiˇ Europea va designar un coordinador especial dels 30 considerats prioritaris. El desenvolupament del projecte afronta un problema tŔcnic essencial a causa del diferent ample de les vies a Franša i Espanya, una cosa que Davignon anima a solucionar en un temps "raonable" respectant "la coherŔncia tŔcnica en la construcciˇ de les infraestructures".
Decidir si el principal objectiu del projecte Ús el transport de mercaderies, com recolzen la Comissiˇ Europea i el mateix coordinador, o el de passatgers, com interessa als pa´sos implicats, Ús tambÚ clau per assegurar un ?desenvolupament coherent. "Necessitem aconseguir cohesiˇ entre l'objectiu global i les diferents accions nacionals", va assegurar. AixÝ mateix, Ús important aconseguir un calendari per avanšar, sobretot en les qŘestions logÝstiques i evitar "seguir debatent principis de manera interminable". L'eix estudiat per Davignon tÚ dos ramals; l'AtlÓntic, que unirÓ Tours, Dax, Vit˛ria i Madrid (inclosa la "I basca"), i el Mediterrani, que enllašarÓ Nimes, PerpinyÓ, Figueres, Barcelona i Madrid, amb un tram secundari cap a Porto i Lisboa. Dels trams previstos en el ramal AtlÓntic, el que presenta majors dificultats Ús l'eix Dax-Vit˛ria-Bilbao, segons Davignon.
La complexitat d'aquesta part del projecte es deu al fet que travessa zones muntanyoses i de gran densitat de poblaciˇ, i que el nombre d'actors implicats -des dels diferents governs, fins a les companyies interessades i els gestors d'infraestructures- Ús "impressionant" per a un tram de menys de 200 quil˛metres.
El desenvolupament de l'eix Mediterrani estÓ molt mÚs avanšat que el de l'AtlÓntic i representa una verdadera oportunitat per al transport de mercaderies a travÚs de llargues distÓncies. No obstant aix˛, les dificultats en matŔria d'infraestructures faran impossible, com a mÝnim fins a 2013, satisfer la creixent demanda de transport ferroviari. El tram PerpinyÓ-Barcelona estÓ molt avanšat i es preveu que quedi acabat el febrer de 2009, no obstant aix˛, el seu ˙s inicial es limitarÓ a la "recepciˇ provisional" fins a 2012 per dificultats d'accÚs. La major part de l'eix Figueres-Barcelona ja estÓ constru´da, per˛ els retards han estat considerables. No obstant aix˛, va advertir que ja s'han pres solucions transit˛ries que haurien d'estar operatives entre 2010 i 2011. En definitiva, el principal problema del projecte Ús la falta d'enfocament global de conjunt, ja que sol examinar-se tram per tram, una cosa "insuficient", al seu judici.

COMPARTIR
 


  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas