L´Estat reconeix que la puntualitat de Renfe ha empitjorat en els últims 8 anys

El 96,7% dels Catalunya Express entre Barcelona i Figueres arribava a l'hora l'any 2000, mentre que només un 92,7% ho van fer el 2007

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 diari de girona

GIRONA | LAURA FANALS
El Govern de l'Estat reconeix que la puntualitat de Renfe en les línies que uneixen les comarques gironines amb Barcelona ha empitjorat en els últims vuit anys, i ho atribueix a les obres del tren d'alta velocitat (TAV). En resposta a una pregunta del diputat gironí de CiU Jordi Xuclà, assenyala que la puntualitat que més ha decaigut és la de la línia de Rodalies entre Barcelona i Maçanet de la Selva, ja que l'any 2000 hi havia un 96,37% de trens que arribaven a l'hora i el 2007 només ho van fer un 88,75%, és a dir, gairebé 8 punts percentuals menys.
En el cas de la línia Barcelona-Girona-Figueres, la mitjana de puntualitat dels Regionals i els Catalunya Express ha decaigut tres punts en el període 2000-2007, i ha passat del 95,7% al 92,7%. Tot i això, els Catalunya Express són els trens que més han deixat d'anar a l'hora, ja que la seva puntualitat ha descendit quatre punts, del 96,7% al 92,7%, mentre que la dels Regionals ha passat del 94,8% al 92,7%, és a dir, només ha disminuït dos punts percentuals.
El Govern de l'Estat, en la mateixa resposta escrita, explica que aquest descens de la puntualitat s'ha degut "a les complexes obres d'infraestructura d'alta velocitat portades a terme a Barcelona, que han dificultat la prestació dels serveis ferroviaris, tant de Rodalies com de mitjana distància", que són els que arriben fins a les comarques gironines.
El diputat Jordi Xuclà, tanmateix, no ho veu així de clar. "No em crec la influència de les obres del TAV, perquè l'alta velocitat venia del sud i les línies de Girona no s'han vist afectades per aquestes obres", assenyala.
Per al representant convergent, cal replantejar urgentment la política de transport públic a Catalunya, especialment el servei ferroviari convencional, que "no és homologable" al de la resta d'Europa per la falta de recursos econòmics que rep aquest mitjà de transport.
Xuclà aposta perquè hi hagi trens puntuals i fins a mitjanit "amb caràcter urgent", tal com va aprovar el Congrés dels Diputats. "Un govern progressista ens està obligant i condemnant a agafar el cotxe per la poca fiabilitat i falta de freqüències dels trens", va assenyalar.
Per això, CiU impulsarà una campanya perquè les institucions gironines donin suport a la proposta del Congrés de millorar el servei de trens a Girona. En aquest sentit, presentaran mocions per aconseguir consens, ja que segons indica el diputat no volen exercir cap protagonisme.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas