El Govern de l'Estat reconeix que la puntualitat de Renfe en les línies que uneixen les comarques gironines amb Barcelona ha empitjorat en els últims vuit anys, i ho atribueix a les obres del tren d'alta velocitat (TAV). En resposta a una pregunta del diputat gironí de CiU Jordi Xuclà, assenyala que la puntualitat que més ha decaigut és la de la línia de Rodalies entre Barcelona i Maçanet de la Selva, ja que l'any 2000 hi havia un 96,37% de trens que arribaven a l'hora i el 2007 només ho van fer un 88,75%, és a dir, gairebé 8 punts percentuals menys.

En el cas de la línia Barcelona-Girona-Figueres, la mitjana de puntualitat dels Regionals i els Catalunya Express ha decaigut tres punts en el període 2000-2007, i ha passat del 95,7% al 92,7%. Tot i això, els Catalunya Express són els trens que més han deixat d'anar a l'hora, ja que la seva puntualitat ha descendit quatre punts, del 96,7% al 92,7%, mentre que la dels Regionals ha passat del 94,8% al 92,7%, és a dir, només ha disminuït dos punts percentuals.

El Govern de l'Estat, en la mateixa resposta escrita, explica que aquest descens de la puntualitat s'ha degut "a les complexes obres d'infraestructura d'alta velocitat portades a terme a Barcelona, que han dificultat la prestació dels serveis ferroviaris, tant de Rodalies com de mitjana distància", que són els que arriben fins a les comarques gironines.

El diputat Jordi Xuclà, tanmateix, no ho veu així de clar. "No em crec la influència de les obres del TAV, perquè l'alta velocitat venia del sud i les línies de Girona no s'han vist afectades per aquestes obres", assenyala.

Per al representant convergent, cal replantejar urgentment la política de transport públic a Catalunya, especialment el servei ferroviari convencional, que "no és homologable" al de la resta d'Europa per la falta de recursos econòmics que rep aquest mitjà de transport.

Xuclà aposta perquè hi hagi trens puntuals i fins a mitjanit "amb caràcter urgent", tal com va aprovar el Congrés dels Diputats. "Un govern progressista ens està obligant i condemnant a agafar el cotxe per la poca fiabilitat i falta de freqüències dels trens", va assenyalar.

Per això, CiU impulsarà una campanya perquè les institucions gironines donin suport a la proposta del Congrés de millorar el servei de trens a Girona. En aquest sentit, presentaran mocions per aconseguir consens, ja que segons indica el diputat no volen exercir cap protagonisme.