El Patronat de Turisme Costa Brava i els municipis de Blanes, Lloret de Mar i Castell-Platja d'Aro -conjuntament amb diverses empreses turístiques de la demarcació- participen a la fira de turisme World Travel Market de Londres. Tots assisteixen a la fira dins l'estand de Turisme de Catalunya per presentar a professionals del sector i públic final del mercat britànic el conjunt de l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. El Patronat de Turisme vol productes com sol i platja, cultura, salut i bellesa, golf, vies verdes, senderisme, activitats nàutiques, gastronomia i esquí de les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona.

La fira es fa del 10 al 13 d'aquest mes a Londres i enguany es posarà especial èmfasi en la difusió de la commemoració del Centenari de la Costa Brava que es troba traduït a l'anglès i pot ser consultat als Webs www.costabrava100.org i www.costabrava.org.

Els turoperadors i agents de viatges que assistiran a la mostra de turisme i que ja han concertat entrevistes amb el Patronat aprofitaran per recollir informació actualitzada de la destinació i establir contactes amb els empresaris turístics gironins. El Patronat ha concretat entrevistes durant els dies dedicats als professionals de la fira, amb importants operadors britànics -Thomas Cook & Ireland o Albatross Travel Group, 3D Golf i Golf Options-, i diversos mitjans de comunicació.

El mercat britànic

El mercat emissor britànic és el segon en importància a Catalunya amb 2.161.000 visitants enregistrats al 2007, xifra que representa el 13,56% del total de turistes que rep el país.

Per la destinació Costa Brava aquest mercat és segon en importància, per darrere del francès i per davant de l'alemany, per bé que en els últims anys es va incrementant en motiu de l'establiment de gran nombre de connexions directes i regulars entre l'Aeroport Girona Costa Brava i el Regne Unit.

Actualment l'aeroport gironí té connexió amb setze ciutats de les Illes Britàniques. Per altra banda, també s'ha detectat una important desestacionalització de la demanda turística i un notable canvi en les tendències de contractació del viatge i de consum de l'oferta turística i complementària.