L'incident, que es va produir ahir al matí, va originar el tancament de l'aeròdrom, que segons que ha informat l'Ens Nacional d'Aviació Civil (ENAC), no reprendrà les seves activitats fins a les 17.00 hores d'avui.

D'aquesta forma, als prop de 700 passatgers espanyols de Ryanair que es van quedar ahir a Ciampino sense poder prendre el vol cap a Santander, Santiago de Compostel·la, València i Girona, s'uniran els que tenien previst fer-ho avui i no podran a causa del tancament de l'aeroport.

En aquest sentit, Ryanair va informar que entre els diversos vols cancel·lats per al dia d'avui es troben dos enllaços entre la capital italiana i Girona, així com els vols entre Roma-Ciampino i Saragossa i Santander.

Gràcies a la mediació del Consolat espanyol, Ryanair va pagar una nit d'hotel als passatgers espanyols afectats i els va oferir tornar a Espanya amb altres vols d'aquesta companyia, segons que han informat a Europa Press fonts de l'Ambaixada d'Espanya a Itàlia.

A més, els passatgers que ho van desitjar van ser desplaçats en autobús a l'aeroport de Fiumicino, a la recerca d'una altra alternativa per tornar a Espanya.

Les mateixes fonts van explicar que les principals queixes dels passatgers se centren en la falta d'alternatives de vol directes, ja que en la major part dels casos, els passatgers hauran de tornar a les seves ciutats fent escala en altres aeroports europeus.

No obstant això, el que en molts casos ha empitjorat encara més la situació és el caos que reina a l'aeroport de Fiumicino arran de la vaga imprevista i salvatge anunciada ahir per un grup de treballadors i que ja ha produït desenes de cancel·lacions.

La vaga de 24 hores va ser anunciada a les 18.00 hores d'ahir i durarà al llarg de tot el dia d'avui. Encara que només afecta als vols d'Alitalia també podria ocasionar cancel·lacions i molèsties als passatgers d'altres companyies.

Per la seva banda, el Consolat va insistir que seguirà lluitant perquè Ryanair continuï assistint als passatgers espanyols afectats, encara que "cal tenir en compte que es tracta d'una companyia de baix cost, de manera que les prestacions que ofereix en aquests casos són les que són", el que s'uneix a la "difícil situació que travessa l'aeroport de Fiumicino".