"Gràcies al cònsol que ha fet molta pressió i que ha permès que la companyia aèria posés hotels perquè alguns poguessin passar la nit en un hotel i pel seu tracte exquisit", manifestava Maria Pérez pocs minuts després d'aterrar a Vilobí d'Onyar. Va denunciar una "manca absoltuta d'informació" que va provocar un "caos" generalitzat i "situacions de tensió" a l'aeroport romà.

"Hi havia gent dormint a sobre les cintes transportadores de les maletes o en cadires". D'aquesta manera en Cristian Clapera testimoniava la nit que va haver de passar a l'aeroport de Ciampino. Ell, com la resta de passatgers, va haver de carregar-se de paciència fins que va poder asseure's en un avió. Afirma que la gent que es va trobar atrapada va "actuar amb força educació tot i el caos".

La Sophie i en J. Claude van arribar ahir a la tarda a Girona per fer uns dies de turisme. Dos dies més tard del previst. Ells, com la resta de passatgers, van denunciar que la companyia aèria no els va informar del que estava passant: "Ningú t'informava de res, i els dos telèfons que ens van donar per trucar tampoc anaven. Només ens van enviar un mail dient que el vol s'havia cancel·lat".

Els passatgers atrapats a l'aeroport de Roma des de dilluns van poder volar ahir fins a Girona després de més de 48 hores d'espera. Almenys els més afortunats. I és que està previst que des d'ahir i fins divendres totes les 700 persones bloquejades a Roma aniran agafant els vols que els han de transportar a les seves destinacions d'origen.

Els primers a arribar ho van fer la matinada de dimecres. D'altres van arribar a Vilobí d'Onyar amb el vol de les sis de la tarda. És el cas de la Maria Pérez i en Cristian Clapera, que havien viatjat fins a la capital italiana de vacances. A ells, com a la resta de clients de Raynair, els va sorprendre el tancament de l'aeroport de Ciampino per l'aterratge d'emergència d'un avió i la vaga convocada pels treballadors d'Alitalia a Fiumincino, el segon aeroport romà. La parella comentaven que es van viure situacions de "molta tensió" a causa de la desinformació. "Nosaltres havíem de sortir amb un avió a les quatre de la tarda de dimarts, però ens van dir que sortiria a les sis. Però hores més tard ens van dir que fins dimecres no podríem volar", explicava la Maria. Unes hores que va definir com a "caos absolut" ja que ningú els va informar puntualment de la situació i les finestres de les companyia aèria estaven tancades. En aquest sentit, en Cristian va comentar que ningú sabia què passava: "Ens deien una cosa i al cap de mitja hora la canviaven. No sabíem si ens canviaríem d'aeroport o ens posarien en un hotel". I és que Ryanair va fer anar i venir els passatgers entre el dos aeroports (Ciampino i Fiumincino) sense sentit: "La companyia va enviar alguns passatgers cap a Fiumincino i al vespre ens els vam tornar a trobar a Ciampino". Tanmateix, els hotels van quedar plens i molts dels passatgers no van poder dormir en un llit. Segons el testimoni d'aquesta parella moltes de les persones van haver de passar la nit en qualsevol racó de l'aeroport romà. "Hi havia gent que dormia sobre la cinta transportadora de maletes o en cadires", va explicar en Cristian. Si bé tots dos van agrair la pressió de l'ambaixada espanyola a Itàlia, que va instar la companyia a posar un hotel on passar la nit.

Sense telèfons d'informació

La Sophie i en J. Claude van arribar a Roma procedents de París. Ells, com la Maria i en Cristian, també hi eren de vacances. En la mateixa línia van afirmar que un dels principals problemes que van patir va ser la falta d'informació. "Ningú t'informava de res, i els dos telèfons que ens van donar per trucar tampoc anaven. Només ens van enviar un mail informant-nos que el vol havia estat cancel·lat".

La resta del grup de 700 espanyols que van quedar bloquejats a Ciampino i que, paulatinament, estan tornat als seus aeroport d'origen ho anirant fent fins aquest divendres. Entre les destinacions hi ha passatgers que han d'arribar als aeroports de València, Madrid, Santander, Santiago de Compostel·la i Girona. De fet, encara queden atrapats passatgers procedents d'altres aeroports espanyols perquè no hi ha places lliures en els vols dels pròxims dies i la companyia no posarà més avions.