Una de les afectades, María Pérez, ha assegurat a Europa Press Televisió que "la companyia no va informar" sobre el que ha passat, "en cap moment". La dona ha afirmat, a l'aeroport de Girona, que davant de la falta d'atenció per part de la companyia "va ser la cònsol espanyola la que va fer els tràmits" per ajudar els viatgers que es van quedar a terra.

Per la seva banda, alguns passatgers francesos han explicat que "davant del col·lapse que hi havia a l'aeroport per reservar uns bitllets nous", van haver de trucar als seus familiars en origen per buscar una solució "ràpida".

Una afectada parisenca va avisar el seu fill, a la capital francesa, perquè li comprés els bitllets perquè va pensar que "era millor" anar-se'n de l'aeroport a causa "del gran nombre de gent". Un altre matrimoni francès, visiblement enfadat, ha explicat que "només funcionaven tres ordinadors per reservar nous bitllets".

Alguns dels passatgers, afectats per la situació, van arribar ahir a l'aeroport català des de Ciampino (Itàlia), on encara quedaven alguns viatgers que arribaran en el transcurs del dia d'avui a les seves respectives destinacions. La situació d'aquestes persones es va agreujar en iniciar-se una vaga sorpresa a Fiumicino, l'altre aeroport de Roma, que va provocar una reacció de tancaments en cadena.

Tot i la "nul·la informació" facilitada per la companyia, serà finalment l'aerolínia qui correrà amb les despeses ocasionades pel tancament de l'aeroport i es calcula que aquest divendres tots els afectats pel succés de l'aeroport podran tornar a les seves cases.