Es diu Mario Monroy, és de Vidreres i ahir va arribar a l'aeroport de Girona procedent de Marràqueix (Marroc), on havia anat a passar uns dies de vacances perquè un amic l'havia animat. Fins aquí, tot normal. Però el que no s'esperava és que, quan estava mig adormit a l'avió de tornada, el despertessin per comunicar-li que era el passatger número 5 milions d'enguany a l'aeroport de Girona, i que en arribar a terra seria rebut com a tal pel director de l'aeròdrom, Eduardo Cerezo, i els periodistes que l'esperaven. I és que la xifra és de rècord, ja que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar mai havien arribat a aquesta dada. Cerezo, a més, es va atrevir a pronosticar que l'aeròdrom gironí tancarà l'any amb 5,5 milions de passatgers malgrat la crisi.

Potser per això, en arribar a terra, Monroy encara estava una mica nerviós. Quan es va obrir la porta de l'avió, ell va ser el primer a baixar i Cerezo li va entregar una placa commemorativa, mentre que una hostessa de Ryanair l'obsequiava amb un abonament de viatge. Ell encara no s'ho acabava de creure: "M'ha fet molta il·lusió, agafo vols de Ryanair un parell de vegades l'any i no m'ho esperava", va explicar. També va manifestar la seva voluntat de continuar agafant avions amb aquesta regularitat, "si puc, depenent de les vacances i les festes".

Cerezo, per la seva banda, tampoc amagava la seva satisfacció. Malgrat el "delicat moment" que viu l'economia, va confiar consolidar l'aeròdrom gironí i tancar l'any amb 5,5 milions de passatgers. El director de les instal·lacions, però, va reconèixer que la crisi econòmica els ha afectat, ja que el coeficient d'ocupació ha disminuït i això impedirà tancar l'any amb xifres encara millors. "Calculem que el coeficient d'ocupació baixarà entre 4 i 5 punts percentuals, però com que hi ha més oferta de seients el nombre de passatgers creix", va explicar Cerezo.

De tota manera, el responsable de l'aeroport es va mostrar optimista de cara a l'any que ve i va explicar que Ryanair instal·larà dos avions més a Vilobí d'Onyar de forma permanent, de manera que la flota augmentarà de 9 a 11. El director de l'aeròdrom, tanmateix, va recordar que davant l'espectacular increment percentual en el nombre de passatgers (un 771% des de 2002) serà difícil accelerar encara més aquest ritme de creixement, però va confiar que la xifra seguirà augmentant, encara que sigui a un ritme menor.

Segueixen les inversions

A més, les inversions no s'aturaran. En aquests moments s'està remodelant la terminal, de manera que comptarà amb 15 mostradors més per arribar a un total de 33, i s'obriran noves zones de restauració i oficines. També s'està construint un nou edifici d'aparcament de sis plantes, que suposarà 3.5000 places que se sumaran a les prop de 2.000 que hi ha en aquests moments. Finalment, està previst que la plataforma s'ampliï en 9.000 metres quadrats a mitjans de l'any que ve, la qual cosa suposarà dues posicions més d'estacionament d'aeronaus.

Pel que fa a les companyies que hi operen, de moment es preveu que continuïn les mateixes que fins ara: Ryanair i Wizz Air Hungary durant tot l'any i Transavia en la temporada d'estiu.

Malgrat que el transport de mercaderies continua essent el principal punt dèbil de l'aeroport gironí, Cerezo va deixar clar que el principal repte de l'aeròdrom és consolidar-se en l'àmbit comercial tant com sigui possible.

La veritat és que les xifres de Vilobí parlen per si soles. L'any 2002 es van compatibilitzar un total de 556.433 usuaris, mentre que avui, sis anys més tard, s'espera arribar als 5,5 milions en un any. L'anterior rècord, per cert, es va registrar el 23 d'octubre de 2007, quan es van assolir els quatre milions de passatgers. Enguany, l'aeroport gironí ha superat els cinc milions de viatgers un mes i mig abans de finalitzar l'any, de manera que ja s'ha superat el còmput total de 2007, que va ser de 4.848.619 usuaris.