Les grans cadenes hoteleres internacionals com Four Seasons, Hyatt o Sheraton segueixen intentant entrar a Barcelona i establir-se aquí amb algun dels seus hotels de luxe, malgrat la crisi i a la gran quantitat d'hotels de cinc estrelles que s'obriran els pròxims mesos a la ciutat. Albert Grau, soci de la consultora Magma Turisme, especialitzada en el sector hoteler, ha explicat que aquestes, i altres grans cadenes internacionals que encara no tenen presència a Barcelona, «estarien encantades de venir» perquè, per estratègia, han d'estar a la ciutat i perquè tenen una demanda «brutal» a través de les seves grans centrals de reserva.

No obstant això, fins ara, no han trobat un edifici que encaixi amb les seves característiques o un grup inversor que estigui disposat a construir un hotel per a ells. Els clients de les grans cadenes tenen unes característiques determinades i són «molt fidels» a aquestes marques ja que, per exemple, hi ha persones que sempre que viatgen a qualsevol país del món s'allotgen en establiments de la cadena Sheraton i no volen anar a cap altra.

Les grans marques volen estar a Barcelona per incorporar a la seva carpeta una ciutat «cosmopolita» i moderna que els últims anys s'ha posicionat entre les principals destinacions turístiques del món. El que els atreu de Barcelona és la seva alta ocupació, un bon preu mitjà, la gran demanda internacional de la ciutat, el 60% del total, i una bona relació entre el turisme de vacances i de negocis, repartida al 50%.

Bruno Hallé, també soci de la consultora Magma Turisme, destaca que la ciutat té molt bones comunicacions aèries en àmbit europeu i la proximitat, a més del Prat, dels aeroports de Girona i Reus, la fa molt accessible als turistes. Per tot això, Hallé considera que Barcelona «està molt ben posicionada internacionalment» i, encara que la crisi ja ha començat a notar-se en el turisme i previsiblement augmentarà l'any vinent, aquestes grans cadenes internacionals busquen instal·lar-se a la ciutat.

Segons dades de Magma Turisme, els pròxims dos anys l'oferta hotelera de Barcelona seguirà creixent de manera important, ja que hi ha previstes unes 5.500 noves habitacions hoteleres, el 25% d'elles de cinc estrelles i gran luxe. En aquest període, el nombre d'hotels de cinc estrelles creixerà un 63% i els de quatre estrelles ho faran en un 9%. Els nous projectes hotelers de luxe estaran gestionats per cadenes internacionals com Mandarin, Starwood o Hilton.

Entre els establiments que obriran les seves portes pròximament destaca l'hotel Mandarin Oriental Barcelona, que tindrà 144 habitacions i s'inaugurarà l'any vinent a l'antiga seu del Banco Santander al Passeig de Gràcia. També el W Barcelona, amb 475 habitacions i conegut com l'«hotel vela», té prevista la seva obertura per a l'any 2009 i serà gestionat per la cadena Starwood Hotels sota la seva marca W Hotels.

El Marriot Hotel preveu obrir també l'any 2009 un establiment de 90 habitacions a l'antic edifici de Winterthur de la plaça Francesc Macià, propietat del grup Reig. També a final d'aquest any o principi de 2009 la cadena Derbi obrirà un hotel de luxe a l'edifici Bagués de La Rambla. Els establiments de pròxima obertura vindran a omplir la «demanda insatisfeta» que, segons els experts, encara hi ha en el sector d'hotels de luxe a Barcelona.