La nova estació intermodal pel TAV i el tren convencional a Vilafant tindrà una sola planta, tres andanes i un pàrquing per a 185 vehicles i 50 motos i bicis. Adif, l'entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, ha adjudicat la redacció del projecte per 285.597,52 euros. L'Ajuntament de Figueres ha anunciat que demanaran alguns canvis com l'ampliació del pàrquing de cotxes i el desplaçament uns tres-cents metres per millorar els accessos. També remarca que no s'hi preveu, com temien els comerciants, una gran superfície.

L'edifici de viatgers serà d'una sola alçada amb un vestíbul a peu de carrer. A l'interior hi haurà els serveis de venda de bitllets i informació al viatger, una zona d'accés a l'andana, serveis, oficines de gestió i locals comercials. Segons l'Ajuntament, no es tractaria d'un espai pròpiament per a diversos comerços sinó els necessaris per donar servei a l'estació, una qüestió que preocupava el comerç figuerenc. Pel que fa a la zona d'andanes se'n preveuen tres, dues per al TAV i una tercera per al tren convencional. Les del TAV tindran una llargada de 400 metres, mentre les del tren convencional, 250. El projecte contemplarà els serveis habituals com marquesines o passos de comunicació per sota les vies. A l'exterior de l'edifici s'hi situaria l'aparcament i també es preveu una altra zona per a l'estacionament de vehicles de transport públic com els autocars.

El projecte es redactarà tenint en compte criteris constructius sostenibles com obertures perquè durant el dia il·lumini l'edifici la llum natural o la integració a l'entorn, segons ha informat Adif.

L'estació se situa al terme de Vilafant llindant amb el barri del Culubret de Figueres. La ubicació plantejada actualment no deixa suficient espai per construir els enllaços fins a les principals carreteres. Per aquest motiu els ajuntaments continuaran defensant un desplaçament de l'estació més al sud. Està previst que el Ministeri de Foment treballi conjuntament amb els ajuntaments de Vilafant i Figueres en els propers mesos per concretar aquesta ubicació definitiva.

L'Ajuntament de Figueres ha valorat positivament l'adjudicació i considera que dóna credibilitat al model ferroviari aprovat en el ple extraordinari del passat 14 d'octubre defensant la intermodalitat amb una estació conjunta del TAV i tren.