Ryanair obrirà a partir del pròxim mes des de l'aeroport de Girona dues noves rutes amb Londres i Palma de Mallorca, i preveu baixar les tarifes entre un 15% i un 20% per augmentar el nombre de passatgers. El vol a Palma de Mallorca ja estava anunciat des de feia mesos, però el de Londres es va anunciar ahir per primera vegada, en una roda de premsa realitzada a Girona. El 18 de desembre començaran a operar les dues noves rutes des de l'aeroport Girona-Costa Brava, una amb l'aeroport londinenc de Gatwick -ja vola a Stansted i Luton, tots dos a Londres-, i a Palma de Mallorca.

Des de l'aeroport gironí hi haurà un vol diari a primera hora de la tarda a Gatwick, amb sortida a les 14.00 i arribada a les 15.00 hores, hora local anglesa, i amb retorn de Londres a les 15.25 i arribada a les 18.25 hora local. La diferència de durada no és tal, ja que s'ha de tenir en compte una hora de diferència horària entre Londres i Girona. Cap a Palma de Mallorca la freqüència serà de quatre vols setmanals -dilluns, dimecres, divendres i diumenge- amb sortida a les 08.20 hores de Girona i arribada a les 09.10 hores, i retorn des de Palma a les 09.45 hores i arribada a les 10.35 hores.

L'executiva de Màrqueting i vendes per a Espanya i el Marroc de la companyia irlandesa, Carla Margalef, va reiterar que malgrat les oscil·lacions dels preus del carburant no augmentaran les tarifes, al contrari, les baixaran prop d'un 20%. "Esperem que amb aquest descens de les tarifes puguem incrementar el nombre de passatgers i tinguem una aerolínia més atractiva, no hi haurà recàrrec per combustible", va apuntar. El creixement i els resultats obtinguts a l'aeroport Girona-Costa Brava, situat a Vilobí d'Onyar, està sent un factor important per a Ryanair i mostra d'això, segons la seva responsable, són les rutes que s'han inaugurat els últims mesos amb Torí, Bolonya o Eivissa i l'augment de les freqüències de vol a Madrid.

Està previst que a mitjans de l'any que ve dos nous avions més se sumin als nou que aquesta companyia ja té pernoctant a la base de Girona. Amb l'ampliació de la flota d'aeronaus, Ryanair ja va anunciar que podrà estudiar l'ampliació de més rutes des de Girona per a l'any que ve.

La companyia aèria irlandesa de baix cost va començar a operar des de Girona l'any 2002, quan l'aeroport tenia un trànsit aeri pràcticament simbòlic i en sis anys s'ha arribat als 5,5 milions de passatgers, dels quals cinc milions són clients de Ryanair. En l'actualitat, Ryanair té a la base de Girona, la més important de les quatre amb les quals compta a Espanya, nou avions i 61 destinacions a tot Europa i el Marroc, a més de cinc rutes domèstiques, com Madrid, Granada, Eivissa o Fuerteventura.

Margalef es va referir també al polèmic calendari de les hostesses de Ryanair, en el qual surten tretze hostesses en biquini i que ha comptat amb el rebuig de l'Institut Català de les Dones. Davant d'aquesta situació, des de la companyia aèria s'ha fet una crida a la calma i s'ha especificat que els diners recaptats amb els 10.000 exemplars que s'han editat, a 10 euros la unitat, es destinarà a una associació benèfica de Dublín.