El nou complex, a l'entorn de l'aeroport de Girona, acollirà serveis de restauració i hoteleria, així com 6.000 m² d'oficines i una àmplia zona comercial i d'aparcament, que generarà en global més de 400 nous llocs de treball. El projecte suposa una inversió de prop de 41,3 MEUR.

La iniciativa és pionera en la implantació del model de ciutat aeroportuària en els aeroports regionals, amb l'objectiu de crear noves àrees d'activitat a l'´entorn d´infraestructures estratègiques. Les obres es duran a terme en dues fases, amb la previsió de completar tots els treballs en quatre anys i amb una inversió de 41,3 MEUR.

El nou parc d'activitats s'ha concebut a partir de l'experiència d'altres aeroports europeus que han desenvolupat les anomenades 'ciutats aeroportuàries' en el seu entorn immediat per donar cabuda a un ampli nombre d'activitats econòmiques i serveis generats per l'activitat dels aeroports. En aquest sentit, el parc aeroportuari i logístic de la CIM és una iniciativa pionera en el context dels aeroports regionals a tota Espanya.

El Parc Aeroportuari i Logístic se situarà en una parcel·la de 33.992 m² davant la carretera N-156 d'accés a l'aeroport de Girona-Costa Brava. En una primera fase de les obres, el projecte ara adjudicat preveu la construcció d'un hotel de 3 estrelles, de 6 plantes i 128 habitacions. Aquest permetrà donar servei als viatgers de l'aeroport de Girona, tant pel que fa al turisme de negocis com de plaer.

També en aquesta primera fase es farà un edifici destinat a oficines, amb 6.000 m² de superfície per a acollir despatxos i serveis empresarials. Això permetrà obrir noves possibilitats de creixement a les empreses instal·lades dins del recinte aeroportuari així com a empreses logístiques instal·lades a la CIM. Està inclosa a la primera fase també una nova àrea d'aparcament, amb 350 places per a l'estacionament dels vehicles dels usuaris de les instal·lacions de la CIM i l'aeroport de Girona, una nova benzinera, situada al costat del nou pàrquing, per assegurar l'abastiment de carburant a la nova àrea d'activitats econòmiques i logístiques.

Es preveu iniciar els treballs d'aquesta primera fase durant el 2009, amb un termini d'execució de dos anys. D'altra banda, en una segona fase es construirà un tercer edifici, i una nova àrea de serveis amb espais oberts, passejos i encaminaments per als vianants. Aquesta segona fase podria començar d'aquí a dos anys i tenir un termini de construcció de 24 mesos.

400 nous llocs de treball

L'objectiu del projecte que ara s'adjudica és desenvolupar un àrea comercial i de serveis per donar suport a les activitats industrials i logístiques de la CIM i de l'aeroport de Girona. Així, el departament vol generar noves oportunitats de negoci que suposin un revulsiu per al desenvolupament del territori.

En aquest sentit, la construcció dels nous equipaments, instal·lacions i serveis servirà de dinamitzador de l'economia d'aquesta àrea, amb una previsió de creació de 400 nous llocs de treball per a cobrir les noves necessitats generades a l'entorn d'aquest sector d'activitats empresarials i logístiques.

La nova benzinera i tots els serveis de restauració i hoteleria del futur parc aeroportuari i logístic romandran oberts tots els dies de l'any.

Integració paisatgística

D'altra banda, el nou complex ha estat dissenyat tenint en compte la seva integració paisatgística, especialment pel que fa a l'alçada dels edificis i els acabats exteriors. En aquest sentit, s'utilitzaran materials de característiques similars per al revestiment dels edificis, amb tonalitats i colors que conformin un tot homogeni ajustat a l'entorn.

A més, el projecte preveu la creació de zones enjardinades i per als vianants, amb la plantació de diverses espècies vegetals, per dotar el nou parc d'àrees de lleure i esbarjo. En aquest sentit, es crearà un gran passeig per a vianants en paral·lel a la carretera N-156, que comprèn la instal·lació de pantalles vegetal entre el recinte i la carretera.

El Parc Aeroportuari i Logístic es desenvoluparà mitjançant un dret de superfície, mecanisme de cooperació público-privada ja utilitzat per CIMALSA en altres ocasions. En aquest cas CIMALSA aporta els terrenys on s'ubica el complex, que romandran sota titularitat pública, mentre que les empreses privades adjudicatàries construiran les edificacions i gestionaran el recinte sota els criteris establerts per CIMALSA.

Arreglant el terreny

En el marc d'aquest projecte, CIMALSA està executant actualment les obres per completar la urbanització interna de la parcel·la i per construir una rotonda d'accés situada a la cruïlla de la carretera N-156 amb la carretera GIV-5343 a Vilobí d'Onyar, que es preveu que concloguin a finals d'any. Properament, s'iniciarà la construcció d'una nova depuradora que donarà servei al parc, així com a la CIM.

En total la inversió pública prevista per urbanitzar i dotar dels serveis adequats al Parc Aeroportuari i Logístic és de 9,8 MEUR. D'aquesta inversió, 1,3 MEUR han estat aportats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

La CIM

La CIM la Selva, amb 22,5 hectàrees és una plataforma destinada al desenvolupament d'activitats logístiques vinculades al transport, la paqueteria, la distribució i l'emmagatzematge. Està situada entre els municipis de Vilobí d'Onyar i Riudellots de la Selva, al costat de l'aeroport de Girona. CIMALSA ha destinat una inversió de 25,8 MEUR per al desenvolupament de la CIM la Selva, un projecte que compta, a més, amb el co-finançament europeu, a través del FEDER.

Actualment, un total de 15 empreses ja s'han instal·lat o són a punt de fer-ho a la CIM la Selva. Entre aquestes, es troben companyies com ara DHL, Shencker Logistics, Grup Logístic Villarroya, TDN, Transports Blanch, Transports Tresserras, Translink, entre altres.