La carretera C-65 uneix Girona, Quart, Llambilles, Cassà de la Selva i Llagostera, on s'inicia el tram desdoblat cap a la Costa Brava. Per tal d'alleugerir el trànsit que actualment travessa el nucli urbà de Llambilles i millorar la seguretat viària, el DPTOP ha previst la construcció d'una variant.

Avui, el DOGC publica l'anunci pel qual se sotmeten a informació pública els estudis d'aquesta variant, que analitzen dues alternatives de traçat, per l'oest de l'actual travessera. L'opció considerada més òptima és la més separada del nucli urbà, perquè comporta un impacte menor sobre l'entorn. Els estudis estimen per aquesta variant una inversió de 20,3 milions.

D'altra banda, amb caràcter previ i amb la voluntat de resoldre la congestió actual, el Govern, d'acord amb l'Ajuntament, reordenarà la cruïlla amb la reducció dels moviments permesos en el semàfor i amb la construcció com a alternativa d'una rotonda a l'alçada del polígon industrial.

Traçat de la variant

La via projectada té una longitud d'uns 3,3 quilòmetres, dels quals uns 2,7 corresponen al tram de variant en sentit estricte i uns 600 metres corresponen a un tram superposició amb la carretera actual, ja al terme de Quart, on es formaran calçades de servei. La variant estarà formada per dos carrils de tres metres i mig d'amplada i dos vorals d'un metre i mig.

El traçat s'inicia al sud del nucli de Llambilles, poc després del límit amb el terme Cassà de la Selva. A uns 400 metres de l'inici, se situa un primer enllaç -Llambilles sud- de connexió amb la carretera actual d'accés a Llambilles. Aquest semienllaç permet els moviments des de i cap al sud, del nucli actual de Llambilles cap a Cassà, i de Cassà cap al nucli de Llambilles. L'enllaç inclou una rotonda situada sobre la carretera actual.

A continuació, la variant se separa de la carretera actual cap a l'oest i en el seu recorregut travessa dos cops la riera de Bugantó, amb dos ponts de 46 i 60 metres de longitud, respectivament. D'altra banda, la via dóna continuïtat a diversos camins que travessen la variant mitjançant passos inferiors.

La variant pròpiament dita s'acaba a l'enllaç Llambilles nord -també semienllaç- que permet els moviments des de i cap al nord, del nucli de Llambilles cap a Quart, i de Quart cap al nucli de Llambilles. L'enllaç està format per un pas sota el tronc i els ramals de connexió corresponents. Les connexions de l'enllaç es duen a terme mitjançant les calçades de servei previstes, no amb el tronc de la carretera.

L'últim tram de l'actuació se situa entre l'enllaç Llambilles-nord i l'enllaç actual de Quart. El tram té 600 metres de longitud i està format pel tronc de la carretera i dues calçades de servei. Les calçades laterals, a banda i banda del tronc, seran unidireccionals i estaran formades per una calçada de quatre metres, un voral interior d'un metre i un voral exterior d'un metre i mig.

Finalment, l'actuació preveu la restitució de la via verda afectada a la zona dels enllaços. La via verda, de dos metres d'amplada, quedarà protegida del tronc de la carretera amb una barrera de formigó i a l'altre costat tindrà una barana de fusta.