PIM, PAM, POUM

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
 
 MULTIMÈDIA

Serra parla de la importància dels nous planejaments urbanístics i del creixement sostenible de la població al nostre país

NARCÍS SERRA Durant setmanes ha estat exposat de cara al públic el nou POUM de Blanes (Pla d'ordenació urbanística municipal), perquè qualsevol persona, entitat o empresa afectada hi pogués presentar al·legacions. El POUM no tan sols marca i dibuixa sobre el mapa el futur creixement de la vila i les àrees d'expansió urbanes. També amb el nou pla Blanes es construiran els propers anys nous carrers, nous barris i noves instal·lacions municipals.
El POUM dictamina el pla d'usos, diu quines zones són exclusivament verdes, agrícoles, industrials o d'ús municipal, l'alçada dels pisos per zones i carrers, amb carrils bici o sense, l'amplada de les voreres, la ubicació de serveis municipals com ara col·legis, el nou cementiri, etcètera. Tot i això, dubto que el nou Pla urbanístic solucioni i posi ordre en el creixment descontrolat fruit del desenvolupament dels anys 60.
Qualsevol diria que Blanes i Lloret de Mar mantenen una cursa per veure quina serà la primera població que sobrepassarà els 50.000 habitants. Actualment estan en empat tècnic, i tenen una població flotant de 40.000 persones cadascuna, aproximadament. Blanes voldria ser capital d'una nova comarca, un cop es delimitin les vegueries i desapareguin les Diputacions provincials. És una de les seves revindicacions històriques: al seu favor, al·lega que és la població amb més habitants i més pes de la comarca, un argument que Lloret es podrà fer seu molt aviat.
A Catalunya ja no som ni els sis milions de Jordi Pujol, i ni tan sols els set del tripartit. Anem camí dels vuit, amb el gruix de la població concentrada majoritàriament a l'àrea metropolitana de Barcelona i els pobles costaners. No hi ha cap estudi? No hi ha cap partit polític preocupat pel creixement demogràfic? Quina és la població sostenible de Catalunya en un futur pròxim. Imaginen el principat amb 15 milions d'habitants el 2025, serà sostenible?
Bèlgica, amb una extensió de 30.528 quilòmetres quadrats, és una mica més petita que Catalunya i té uns 12 milions d'habitants. La seva veïna Holanda acull més de 18 milions de residents, i la densitat humana per quilòmetre quadrat és ja tan gran que comença a ser un motiu de preocupació per part de partits polítics i autoritats.
Trobo dades que indiquen que a l'Estat espanyol hi ha uns 550 cotxes per cada 1.000 habitants, més d'un per cada dues persones. A Catalunya la xifra encara és més elevada. Hi cabran en un futur no gaire llunyà uns 7 milions de cotxes? Ho dubto. Si no és, és clar, que construïm més carreteres, més autopistes, més ?autovies; és a dir, a no ser que trinxem més el territori, aquests cotxes no hi cabran.
Fins on serem capaços d'arribar?

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes