TP Ferro vol cobrar des de febrer per l´obra del TAV de Figueres a Perpinyà

La concessionària té dret durant 50 anys a un cànon de construcció i explotació d'aquest tram

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Els treballs que l'empresa duia a terme fa uns mesos en aquest tram a l'alçada de la Jonquera.
 diari de girona
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | R.R.B.
L'empresa TP Ferro, responsable de la construcció de la connexió internacional de l'alta velocitat ferroviària entre Figueres i Perpinyà, té la intenció de cobrar a partir de mitjans de febrer el cànon corresponent a aquesta obra encara que no hi circuli cap tren fins com a mínim el 2010 perquè la resta de via no està construïda ni en direcció nord ni en direcció sud. Segons ha pogut saber aquest diari, la companyia té la intenció de fer complir el contracte que va signar per dur a terme l'obra, i que estableix que TP Ferro té dret durant cinquanta anys al cobrament d'un cànon com a concessionària de la construcció i l'explotació d'aquest tram del TAV. Això ha de ser, segons el mateix contracte, a partir del 17 de febrer de l'any vinent. Consultada per aquest diari, l'empresa ahir no va voler fer cap comentari.
El traçat d'alta velocitat Figueres-Perpinyà ha suposat una inversió d'uns mil milions d'euros, i medeix 44,4 quilòmetres, dels quals 24,6 passen per territori francès i 18,8 per terres catalanes. Les dues bandes de la frontera s'uneixen a través d'un túnel de 8,2 quilòmetres a l'alçada del Pertús. L'obra ja està acabada, i segons el contracte que TP Ferro va signar, el 17 de febrer del 2009 ha de començar a cobrar per la concessió d'aquest tram. I això és el que l'empresa vol, encara que per la via no passi cap tren.
En aquest sentit, i en resposta a una pregunta del diputat de CiU Jordi Xuclà, el Ministeri de Foment ha afirmat que (tenint en compte que el TAV entre Barcelona i França no circularà fins el 2012), l'any 2010 es preveu connectar la línia de tren convencional que va fins a Figueres amb la d'alta velocitat entre aquesta ciutat i Perpinyà. Xuclà ha qüestionat que això sigui possible, i ha criticat la "manca de planificació del Govern espanyol". El diputat gironí s'ha queixat que a causa d'aquesta manca de planificació s'hagi de pagar "durant com a mínim un any i mig per una obra acabada per on no passen trens", i respecte a la voluntat de la companyia de fer complir el contracte, ha considerat que una altra opció per compensar l'empresa pot ser allargar la concessió.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas