L'Ajuntament de la Jonquera, després de vuit dies sense servei de telefonia mòbil, ha decidit donar-se de baixa de Movistar i, a més, instar els veïns a fer el mateix. La falta de servei ha comportat prejudicis importants com la impossibilitat de contactar amb la policia local en cas d'emergència.

"És intolerable que un municipi fronterer com la Jonquera estigui més de vuit dies sense cobertura de telefonia mòbil". Així de contundent s'ha mostrat l'alcalde de la Jonquera (CiU), Jordi Cabezas.

Des del dia 24 de desembre els serveis de telefonia mòbil amb aquesta companyia no funcionen. Segons ha explicat l'Ajuntament, es van fer diverses trucades per intentar recuperar el servei i conèixer l'avaria. Es van fer "infinitat de gestions" sense aconseguir parlar amb cap responsable de la companyia. Segons han remarcat, des dels serveis d'atenció els van arribar a negar que existís cap avaria o els contestaven que desconeixien que existís la Jonquera com a poble perquè només els constava "La Junquera de la provincia de Gerona".

Davant d'aquesta situació, del tracte rebut per part de la companyia i dels prejudicis que els ha comportat han decidit prendre una decisió radical i canviar-se de companyia. L'Ajuntament disposa d'una vintena de terminals, incloent els de la policia local. Fora dels horaris laborals i per poder atendre les vint-i-quatre hores del dia hi ha un telèfon per a emergències que durant aquests vuit dies no ha funcionat.

A banda, però, de prendre aquesta decisió, l'Ajuntament ha decidit anar més enllà i explicar als veïns que han estat incapaços de poder trobar un responsable de la companyia que els atengués i que davant aquest lamentable servei, els recomanen que actuïn de la mateixa manera.

La Jonquera té una població flotant que supera els deu mil habitants. És un municipi fronterer amb una gran activitat, sobretot comercial i de transport.