El president de la societat francesa de Ferrocarrils (SNCF), Guillaume Pepy, va assegurar ahir a Perpinyà que la connexió entre la xarxa francesa del TAV i el tram internacional que enllaçarà Perpinyà amb Figueres, estarà acabada el pròxim 17 de febrer tal com estava previst. A més, tot i reconèixer "el problema" que representa el retard de l'Estat espanyol en la construcció de la línia entre Barcelona i Figueres, que no estarà operativa abans del 2012, Pepy va indicar que cal mostrar-se "comprensiu" perquè "els espanyols estan construint la seva xarxa d'alta velocitat a marxes forçades" i que "necessiten més temps per la construcció difícil d'un túnel a Barcelona, a prop de la Sagrada Família". Les declaracions milloren les expectatives que hi havia fins ara a l'hora que contradiuen l'ambaixador francès a Espanya, que va declarar que la connexió no estaria fins al 2013.

Tot i això, el president de la SNCF espera que d'aquí a un any i mig es podrà viatjar en TAV fins a Girona, cosa que permetrà fer el trajecte des de Perpinyà fins a Barcelona en una hora i mitja quan ara en calen tres com a mínim.

Acompanyat de l'alcalde de Perpinyà, Pepy va visitar les obres de la futura estació del TAV de la ciutat francesa, que no estarà operativa abans del 2010. Mentrestant, es faran servir les instal·lacions de l'actual estació. Pel que fa a les noves instal·lacions ferroviàries necessàries per la circulació dels TAV de passatgers i de mercaderies i a la subestació elèctrica del Soler (Rosselló) que alimentarà el tram internacional entre Perpinyà i Figueres, ja funcionen.