JOSEP M. BARTOMEU | VILOBI D'ONYAR
Gairebé uns 100.000 usuaris, segons dades provisionals d'Aena, hauran passat per les instal·lacions de l'aeroport de Girona des de Dijous Sant i fins ahir Dilluns de Pasqua. Aquest nombre és molt inferior al de l'any 2008, en què es van comptabilitzar 271.772 viatgers, però s'ha de tenir en compte de que durant la Setmana Santa de 2008, a més de la companyia Ryanair, operaven a les pistes de Vilobí d'Onyar Transavia, Spanair i cinc companyies més de vols xàrter que portaven o recollien esportistes anglesos que anaven a esquiar a les estacions andorranes.
Enguany les xifres han estat totes de turisme exclusivament vacacional. El Dijous Sant va haver-hi un total de 102 operacions d'enlairament i aterratge amb 19.200 passatgers. Divendres Sant van ser 110 operacions amb 20.400 usuaris, mentre que dissabte les operacions van baixar a 104, amb 19.500 persones, Diumenge de Pasqua 106 operacions i 20.100 turistes, i ahir dilluns, dia de retorn a casa, els moviments d'aeronaus van ser 108 i el de transeünts 20.350. Aquestes xifres, segons Aeropuertos Españoles (Aena), són encara provisionals a l'espera de les definitives que s'oferiran durant els propers dies.
Els vols que han comptabilitzat més passatgers han estat els de la companyia Ryanair, però també Transavia ha augmentat el nombre d'usuaris aquests dies.
Orientació pels avions
Per una altra banda cal destacar que Aena, està enllestint a bon ritme les obres per instal·lar a l'aeroport de Girona els aparells d'ILS (Instrumental Landing Sistem), categoria II/III, que serviran per guiar als avions en dies de boira o mal temps. Les obres es van adjudicar el passat novembre de 2007 a unió teporal d'empreses Dragados-Cobra, per un import de 9.425.827 euros i un termini de deu mesos, però els treballs es van retardar.
Amb la posada en marxa de l'ILS de categoria II/III, l'Aeroport de Girona disposarà del més avançat sistema tecnològic per operar amb boira en els aeroports comercials, com per exemple el de Barcelona o Madrid-Barajas. D'aquesta forma, es millora l'operativitat de les instal·lacions gironines, evitant alguns dels desviaments i cancel·lacions que es produeixen per la mala meteorologia.