VILABERTRAN | DDG
El monestir de Santa Maria de Vilabertran acollirà un hostal per als pelegrins del camí de Sant Jaume de Catalunya. L'espai podria obrir les portes abans de la setmana santa de l'any vinent i aquest nou ús ja s'està recollint al Pla Director del conjunt monumental.
Amb aquesta parada, ja són dos els municipis altermpordanesos que oferiran als viatjers d'aquesta emblemàtica ruta una parada. I és que Bàscara serà un altre dels punts on els pelegrins es podran aturar, ja que aquesta ruta hi arriba per dues bandes (la de Vilademuls i el sector oest). De fet el consistori d'aquest municipi ja ha senyalitzat zones i hi ha instal·lat indicadors, a banda de situar la ruta sobre els mapes.
El conjunt arquitectònic de Vilabertran també té com a objectiu ser un altre dels punts en els quals els pelegrins puguin allotjar-se. La idea és que aquest nou espai del municipi pugui estar a punt abans de la Setmana Santa de l'any vinent. En aquest sentit, el nou ús ja està essent recollit al nou Pla Director del Monestir que, d'altra banda, també inclou un canvi a l'accés principal al conjunt monumental.
Recuperar la Sala Noble
Fa unes setmanes, el municipi va anunciar que restauraran una part del monument per recuperar la Sala Noble del Palau Abacial, que compta amb destacats elements arquitectònics d'estil gòtic. L'Institut Català del Sòl (Incasol) ja ha adjudicat les obres per a dur a terme aquesta restauració de l'ala est del conjunt arquitectònic que té un pressupost de 146.398 euros i un termini d'execució de quatre mesos.