OLOT | XAVIER VALERI
La regidora de Cultura, Anna Torrent i, l'alcalde, Lluís Sacrest, van anunciar ahir una gran festa de presentació del projecte ciutats 3.0. L'esdeveniment tindrà lloc el dia 12 de juny a l'hospici i hi estaran convidades totes les entitats d'Olot i tots els artistes i persones relacionades amb la cultura. Anna Torrent va explicar que el projecte, que disposa d'una inversió de 1.926.000 euros repartits en tres anys, té l'objectiu de potenciar les activitats a l'aire lliure. Torrent va puntualitzar que la festa del 12 de juny té per objectiu motivar els agents culturals a presentar propostes.
El projecte 3.0, que inclou les ciutats d'Olot, Osca i Tornefeuille, compta amb el suport econòmic del programa operacional europeu de Cooperació Territorial Espanya- França-Andorra (POCTEFA) que en tres anys aporta 1.251.000 euros al pla. Alhora les tres localitats hi posen 675.000 euros a parts iguals. És a dir, cadascuna hi posa 225.000 euros en el període de tres anys.
Anna Torrent va explicar que els objectius del projecte són reforçar els papers culturals d'Olot, Osca i Tornefueille, deslligant-les dels seus pols d'atracció naturals, que són Barcelona, Saragossa i Tolosa. La segona finalitat, segons Torrent, és prioritzar les accions artístiques a l'espai públic. La tercera és compartir experiències a través d'encontres i accions que impliquin diferents agents culturals de les tres ciutats. Les arts visuals i contemporànies són la principal línia de treball.