E.BATLLE
L'Ajuntament de Caldes de Malavella i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviaries (Adif) han signat finalment un contracte conveni que desencalla finalment la creació d'un aparcament municipal al costat de l'estació de tren de Caldes de Malavella, en concret en una parcel·la del final de l'avinguda de Catalunya que és propietat d'Adif.
El fet que sigui de propietat de l'Estat és el que ha desembocat en la signatura del conveni que preveu que Adif llogarà al consistori el terreny per uns 1.700 euros al mes i amb una vigència de cinc anys. Però aquest s'extingirà, assegura l'alcalde, Joan Colomer (PIC), quan "s'aprovi el pla d'ordenació urbanística municipal (POUM)" i, a més, aquesta parcel·la s'inclourà com a zona d'equipament en un sector de desenvolupament del POUM.
Les obres d'aquest nou espai d'estacionament, que tindrà 60 places, començaran en els propers dies i compten amb un pressupost de prop més de 310.000 euros, finançats pel Fons Estatal d'.Inversió Local (FEIL), conegut sota el nom de Fons Zapatero. La signatura d'aquest conveni per desencallar la construcció de l'aparcament s'ha retardat en el temps però permetrà que es pugui aparcar a la zona del voltant de l'estació, que amb els actuals espais d'aparcament s'han quedat petits.
El pàrquing serà d'una planta i amb la seva construcció també es crearà una nova forma d'accés a l'estació de tren de Caldes de Malavella des del sector de l'avinguda Catalunya. A l'estiu, l'Ajuntament va haver d'habilitar un altre aparcament prop de l'estació per manca de places d'estacionament, en concret, en uns terrenys llogats pel consistori situats entre la travessera Taronja i el final de l'avinguda Catalunya, mentre durin les obres de l'avinguda Doctor Furest, ja que l'estació de Caldes és una de les més transitades a la Selva.