Futbol

L´atermenament als rius de Castelló afecta dos dels càmpings

Els 19 propietaris van signar les actes mostrant
la disconformitat i han presentat al·legacions

 

CASTELLÓ D'EMPÚRIES | C.VILÀ
L'atermenament de Castelló d'Empúries per part del Ministeri de Medi Ambient afecta dos càmpings situats a tocar dels rius Salins i Muga. En total, dinou propietaris tenen finques dins els límits que l'Estat considera de domini públic. Es tractaria, a banda dels càmpings, de terrenys agrícoles. Tots els afectats van signar el 29 d'abril la disconformitat amb les actes i han presentat al·legacions.
El Ministeri de Medi Ambient considera que fins allà on arribi l'aigua salada és del seu domini. La salinització dels rius a Castelló la situen uns tres quilòmetres curs endins. Aquesta qüestió és una de les que serveix a l'Ajuntament i als propietaris per recórrer l'atermenament.
Segons ha explicat el regidor d'Urbanisme (ECE-EPM) de Castelló, Pere Iglesias, la llei parla de la salinització per les marees, produïda pel mar. En canvi, a Castelló, com en la majoria de punts del mediterrani, seria conseqüència d'altres qüestions. Per avalar aquesta argumentació aporten un estudi científic que forma part del pla d'ordenació urbana municipal (POUM). "Ni en els Salins ni a la Muga la intrusió marina és de les marees", diu Iglesias. Un altre dels arguments que utilitzen per oposar-se a l'atermenament és el fet que consideren que és l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) qui té competències al riu.
L'Estat va procedir a realitzar l'atermenament el 29 d'abril al centre cívic. Segons Iglesias, els propietaris van signar-ne la disconformitat. L'atermenament implica que les finques a la part urbana tindran una franja de vint metres de reserva de sòl per a servitud i, a les agrícoles, de cent metres. Per a qualsevol actuació a la finca s'hauria de demanar permís a l'Estat.
Representants de Castelló i Roses van reunir-se dimarts amb la directora general de Costes, Alicia Paz, que es va comprometre a elaborar un informe per deixar clar que els atermenaments no comportaran cap conseqüència per a les propietats afectades.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya