Futbol

L´Escala adjudica l´obra de la biblioteca, que triplicarà l´espai

Els treballs d'ampliació costaran mig milió d'euros i duraran un any

 
L´emplaçament actual de la biblioteca de l´Escala.
L´emplaçament actual de la biblioteca de l´Escala. m.llandrich

L'ESCALA | M.LL
L'equip de govern (PSC, EI) de l'Ajuntament de l'Escala va aprovar dimarts l'adjudicació de l'ampliació de la biblioteca municipal situada en un edifici de la plaça Víctor Català. Les obres costaran 509.276 euros. Amb la remodelació es disposarà de dues sales de lectura, una de polivalent, i magatzem, que triplicaran l'espai actual. El termini d'execució de l'obra és d'un any.
La biblioteca està situada al primer pis de l'edifici que havia estat de Caixa Girona. L'Ajuntament va decidir comprar tot l'edifici per 950.000 euros i engegar un projecte que suposarà poder fer ús dels tres pisos de l'edifici. A partir d'un projecte d'Arcadi Pla es reformarà l'interior mantenint l'estructura.
El projecte preveu que es disposi de dues sales de lectura diferenciades, una per a lectura infantil, que tindrà 107,94 metres quadrats, i una segona situada a la primera planta, amb 106,91 metres quadrats. A la part superior de l'edifici s'hi situaria l'espai polivalent pensat per poder-hi portar a terme diferents tipus d'activitats, com conferències. Aquest espai tindrà una superfície de 79,28 metres quadrats. El conjunt de la biblioteca també disposaria d'espais diferenciats com la zona d'Internet o la de consulta i un magatzem, entre d'altres. L'ampliació suposarà passar de 167 a 514 metres quadrats de superfície, amb una important millora perquè actualment no disposen de suficient espai.
L'ampliació de la biblioteca és un dels projectes que va engegar el PSC en accedir al govern municipal a les darreres eleccions. Això va suposar descartar la proposta de CiU que pretenia aixecar un nou edifici en un solar al costat de l'església que es va recuperar en enderrocar-hi un edifici. El projecte que plantejava l'equip de Josep Maria Guinart, després d'impulsar un concurs d'idees, era la construcció d'una biblioteca que hagués disposat d'uns mil metres quadrats. El cost de l'obra hagués suposat una inversió de 2,4 milions d'euros. L'equipament s'hagués continuat situant al centre urbà i a tocar de l'aparcament de la plaça Nova.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya