Futbol
Figueres

Urbanisme rectifica la ronda Nord de Figueres i salva la Societat Astronòmica

La comissió va aprovar una nova ubicació per a Tallers Elpa a Vilafant i modifica el Poliesports

 10:25  

GIRONA | JOFRE SÁEZ La Comissió Territorial d'Urbanisme de Girona va aprovar en la sessió d'ahir rectificar la modificació del Pla general en el sector Ronda Nord de Figueres que havia tramitat l'Ajuntament de Figueres. Una decisió que permetrà evitar enderrocar l'edifici de la Societat Astronòmica de la ciutat.
El director general d'Urbanisme a Girona, Pere Solà, va comentar que el "viari intern del Pla afectava uns habitatges que ja hi són i que es podien alinear en un altre sentit". D'altra banda, la comissió considera que no és correcte "l'increment d'edificabilitat i la densitat de la manera que s'ha plantejat, ja que no respon a l'interès públic". Solà va explicar que la modificació del pla general redactat per l'Ajuntament de Figueres preveia 66 habitatges per hectàrea. "Superior a l'àrea residencial estratègica aprovada", va comentar. Des d'Urbanisme es plantejarà que la densitat rondi la cinquanten d'habitatges per hectàrea.
També a l'Alt Empordà, Urbanisme va anunciar la nova ubicació dels Tallers Elpa de Vilafant, afectats pel pas del tren d'alta velocitat. "Donem sortida al fet que l'empresa se situï prop d'allà on és i permetem que la mà d'obra estigui en un mateix territori", va comentar el director general d'Urbanisme. En el mateix municipi, Urbanisme ha recomanat a l'Ajuntament que reordeni el plantejament del pla parcial de Poliesports. Les indicacions passen per permetre un corredor d'infraestructures -TAV i C-31- i que l'edificabilitat que es perdi es recuperi en els habitatges més propers a la nova escola prevista i el pavelló. Aquesta reordenació, va indicar Solà, permetrà crear establiments comercials d'aquests edificis més alts que aportaran "més activitat comercial". Hi ha previstos 232 habitatges.
A Sant Joan de Mollet Urbanisme ha negat una sol·licitud per modificar les normes subsidiàries per crear un "petit polígon industrial". Des de la Comissió van explicar que actualment a la zona on està previst només hi existeixen dues fàbriques que donen a la C-66 i "no volem esquitxar de polígons industrials les carreteres de les comarques de Girona", va comentar Solà.
D'altra banda, Urbanisme està a l'espera que l'Ajuntament de Llagostera tiri endavant un sector amb habitatges i sòl industrial per posar-hi un contenciós. El consistori té competències per aprovar-lo, però Solà va indicar que "no recull" les recomanacions de l'informe pel Pla parcial urbanístic SUD-12.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya