Futbol

Un camió que transportava dissolvent explota a l´AP-7 i causa un caos circulatori

Va obligar a tallar completament l'autopista i això va generar importants retencions a Figueres

 01:48  
L´accident va derivar en importants retencions de trànsit que no es van diluir fins ben entrada la tarda.
L´accident va derivar en importants retencions de trànsit que no es van diluir fins ben entrada la tarda. conxi molons

C.VILÀ/M. ROVIRA Un tràiler que anava carregat de tricloroetilè va patir un aparatós accident ahir a la tarda a l'Ap-7 al seu pas per Vilafant i va provocar una situació de caos circulatori a l'autopista i, de retruc, en la majoria de carreteres dels voltants de Figueres. El camió, que circulava en sentit Barcelona, va quedar bolcat sota un pont a l'alçada del circuit d'Els Arcs i, atesa la mercaderia que portava, va obligar a activar el pla Transcat (previst per a situacions de risc en transports per via terrestre). Els equips d'emergències van haver d'actuar amb extremada precaució perquè el tricloroetilè que hi havia a la cisterna del vehicle sinistrat era inflamable i, de fet, fins i tot va arribar a explotar. El camió va quedar reduït a cendres però el conductor se'n va sortir amb lesions de caràcter lleu. Tot i que al principi s'especulava amb la possibilitat que hi hagués més ferits en el sinistre (hi havia qui li havia semblat veure dos motoristes sota la ferralla del camió) el resultat final va ser que no va haver-hi més víctimes.

Alerta a l'autopista

Els bombers rebien l'avís a un quart de quatre de la tarda. Un camió carregat de dissolvent s'havia estavellat al punt quilomètric 26 de l'autopista, al terme de Vilafant. En concret, el camió havia quedat bolcat sota un pont i amenaçava d'encendre's. El xofer va tenir temps de sortir de la cabina abans que la cisterna explotés. Van ser moments de tensió i diverses dotacions dels bombers i d'emergències mèdiques van desplaçar-se al lloc dels fets. Va caldre aigua i escuma per apagar les flames.

Mentrestant, el trànsit per l'autopista quedava totalment tallat, tant en sentit França com en sentit Barcelona, entre les sortides de Figueres Nord i Figueres Sud. Molts conductors van quedar atrapats a l'autopista (no es van aixecar les tanques i es va seguir cobrant el peatge) i tot l'enrenou va generar cues de fins a deu quilòmetres.

No només l'Ap-7 va patir els efectes de l'accident sinó que, en desviar-se el trànsit per la N-II, els accessos a Figueres van quedar igualment col·lapsats. El cinturó de ronda va convertir-se, fins ben entrada la tarda, en una llarga filera de vehicles que amb prou feines avançaven.

A tot això, el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya, Cecat, va decidir desactivar el pla Transcat poc abans de les sis de la tarda. Els tècnics consideraven que ja no hi havia risc ni motius per mantenir l'alerta. Tot i això la situació va trigar una bona estona encara a normalitzar-se.

En l'accident el camió va perdre una bona part de la càrrega però, segons informaven els bombers, part del dissolvent va salvar-se de les flames. Va caldre transvasar-lo a una altra cisterna.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya