LLORET DE MAR | EFE
Els Mossos de Lleida van detenir un suposat vident acusat d'estafar, almenys quatre persones amb problemes econòmics a les quals va treure diverses quantitats de diners en concepte d'estudis previs i rituals de bruixeria, amb els quals suposadament havia de resoldre la seva situació econòmica.
Segons va informar ahir la Policia autonòmica, la detenció de Side Aboubacar Q., de 26 anys, veí de Lleida i nascut a Guinea Bissau, es va produir dissabte passat, dia 23, acusat d'un delicte d'estafa.
Els fets van passar a finals d'abril, quan la víctima, un empresari que patia problemes econòmics per l'impagament dels seus clients, es va posar en contacte amb un vident com a últim recurs per solucionar la seva situació.
El vident, que tenia una consulta a la ciutat de Lleida, li va explicar que podia resoldre els seus problemes, però que feia falta fer un estudi inicial, amb un cost aproximat de 700 euros.
Després d'haver fet el fals estudi, l'estafador va demanar 500 euros més a la víctima en concepte del ritual que havien de dur a terme.
Pocs dies després, l'estafador li va exigir que diposités 62.000 euros en dipòsit durant 24 hores, un requisit indispensable, segons ell, per dur a terme el ritual final.
El vident va assegurar a la víctima que una vegada finalitzat el procés els diners li serien tornats.
La víctima va poder aconseguir part d'aquests diners que li demanava el vident, 38.000 euros en total, i els va lliurar a l'estafador, que li va dir que el temps en dipòsit seria llarg.
La setmana passada l'empresari, després d'haver lliurat ja els diners, va decidir posar fi als rituals i va trucar al fals vident demanant-li que li tornés els diners.
L'estafador, no obstant això, li va dir que era massa tard perquè els rituals ja havien començat.
Davant d'aquests fets, la víctima va decidir denunciar l'estafador davant els Mossos, que van muntar un dispositiu policial que va permetre detenir-lo durant una nova trobada amb la víctima.
Gràcies a la investigació oberta s'han pogut localitzar tres perjudicats més i s'ha sabut que també hi va haver una denúncia per fets similars ocorreguts a Lloret de Mar l'any 2005.
La investigació continua oberta i s'estan fent gestions per corroborar si hi ha més persones afectades per aquesta estafa.
El detingut està previst que passi demà a disposició judicial.