Futbol

Els usuaris de la línia Barcelona-Portbou tornen a protestar pel servei de Renfe

Usen mocadors i adhesius amb la imatge d'una tortuga com a emblema i amenacen de fer accions més contundents a partir del juny

 01:48  
Dues viatgeres, lluint el mocador blanc amb la imatge d´una tortuga, al tren de primera hora del matí.
Dues viatgeres, lluint el mocador blanc amb la imatge d´una tortuga, al tren de primera hora del matí. xavier pi/acn
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | ACN/DDG Els usuaris dels trens de la línia Barcelona-Portbou van començar ahir, com ja havien anunciat, una campanya de protesta contra els retards i les deficiències del servei que consisteix a repartir mocadors blancs i enganxines entre els passatgers dels combois amb la voluntat de fer visible el seu malestar pel servei "tercermundista" que els ofereix la companyia. Tant els mocadors com els adhesius porten el logotip d'una tortuga -símbol de la lentitud- amb les lletres de l'acrònim escrites a la closca. Els usuaris reclamen que Renfe resolgui les seves reivindicacions i indiquen que, si no hi ha resposta al juny, faran accions més contundents. La campanya va ser un dels acords que es van prendre durant la darrera assemblea de l'entitat.

Els membres de la plataforma es van concentrar ahir al matí al primer vagó del Catalunya Exprés que va sortir a dos quarts de set de Girona. Tot just pujar al comboi, es van posar un mocador blanc al coll i van repartir adhesius entre la resta de persones que hi havia al vagó. Tant el mocador com els adhesius lluïen la imatge d'una tortuga amb l'acrònim de Renfe escrit a l'interior de la closca. El portaveu de la plataforma, Albert Orriols, va explicar que el distintiu "es portarà cada dilluns fins que la companyia ens doni una resposta a la manca de servei".

Els passatgers confien que en la propera reunió amb Renfe, prevista per a la setmana vinent i on assistirà el director general de la companyia, es posin solucions sobre la taula. En l'última trobada, Renfe va comprometre's a instaurar el sistema de devolució exprés als trens de mitjana distància si hi ha retards de més de trenta minuts, però per als usuaris aquesta mesura és "insuficient". Orriols va explicar que la companyia condiciona fer efectiu el retorn del 100% del bitllet a què "el retard es degui a les obres del TAV". La plataforma reivindica que la devolució exprés també s'ha d'emmarcar en problemes pel "mal manteniment de la via", i afirma que s'ha d'abaixar el temps de retard.

Endurir les accions

La plataforma també espera que a la propera reunió Renfe els aporti propostes per reduir la durada dels trajectes, i per adaptar els horaris a la jornada laboral. "La companyia ve a les trobades sense portar res preparat a priori, i només ens respon quan nosaltres els fem la demanda", va indicar Orriols.

En cas que el resultat de la trobada sigui negatiu, els usuaris ja adverteixen que les accions s'enduriran. "Si no arribem a acords ferms, endurirem les accions; després no ens fem responsables de tot el que faci la gent, perquè realment està molt encesa per les deficiències del servei", va concloure Orriols.

  HEMEROTECA
El trànsit
AmpliarAmpliar informació
El trànsit a la ciutat
AmpliarAmpliar informació

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya