|
|
|
HEMEROTECA » |
|
GIRONA | JOFRE SÁEZ La vaga convocada pels sindicats que representen el professorat de l'ensenyament públic de Catalunya -CCOO, USTEC-STEs, ASPEPC-SPS i FETE-UGT- van tornar a manifestar el seu rebuig a la política del Departament d'Educació a la futura llei d'educació de Catalunya (LEC) i per demanar la dimissió del conseller, Ernest Maragall. La fórmula de la convocatòria va ser la mtaeixa. Una vaga. No obstant això, aquesta vegada els ànims i la voluntat de la comunitat educativa han anat a menys amb una escassa participació.
La jornada de vaga, que es va anomenar com a aturada tècnica, va tenir cobertura des de les dotze del migdia fins a les tres de la tarda. El motiu d'aquesta nova fórmula d'"aturada tècnica" o "vaga" responia a la voluntat dels sindicats perquè cada professor o centre "l'apliqués de manera flexible en funció de les seves necessitats i realitat, i amb la voluntat de no perjudicar les famílies". Cap a un quart de dues el professorat estava convocat a concentrar-se davant dels Serveis Territorials d'Educació, a Girona, i davant de diversos ajuntaments de les comarques de Girona i Barcelona.
El Departament d'Educació va dir, a mitja tarda, que un 2,8% dels docents de Catalunya van afegir-se a la vaga, mentre que a les comarques de Girona el percentatge es va situar en el 2,5%.
Els sindicats van explicar que no havien volgut fer un seguiment de la vaga perquè consideraven que aquesta era una aturada tècnica de les classes per concentrar-se en contra de la política educativa del departament, i que s'havia programat per causar les mínimes molèsties a les famílies. Tanmateix van argumentar que l'han fet fora de la campanya electoral perquè consideren que si no els l'haguessin denegat. "De fet, estem segurs que la comunitat educativa és un dels sectors més abstencionista de les eleccions europees".
El portaveu d'USTEC-STEs a les comarques de Girona, Xavier Díez, va indicar que els sindicats tenen previst continuar les mobilitzacions durant el curs que ve perquè consideren un "escàndol vendre les escoles públiques als interessos privats" i perquè cal "continuar la guerra contra els usurpadors de la ciutadania".
"Parlen d'igualtat d'oportunitats i el que estan fent és tancar el nocturn de les escoles, parlen d'excel·lència i mantenen la proposta d'hores extres amb les quals un professor de llatí podrà fer una classe de química", va argumentar el portaveu sindical.
La LEC, al juliol?
D'altra banda, el portaveu de FETE-UGT a les comarques de Girona, Jaume Paül, va dir que està previst que la LEC s'aprovi a principis de juliol al Parlament de Catalunya.
La jornada de vaga es va desenvolupar sense cap incidència. Els sindicats es van enfilar a l'escultura de la plaça del Lleó, on van col·locar un tela taronja. A baix, un centenar de persones es van concentrar contra la polítia educativa de la Generalitat de Catalunya i van llegir un manifest on van expressar les seves reinvindicacions davant d'un dels pitjors finals de curs que està vivint l'escola pública de Catalunya, amb unes perspectives realment preocupants de cara al curs vinent". Per aquest motiu, van concloure amb un clar missatge al conseller d'Educació, Ernest Maragall: "El curs que ve tornarem".
|
|
|
|
![]() |
|
Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||