ACN/DDG
L'Institut Català de les Dones (ICD) invertirà 200.000 euros en dos anys per millorar els Serveis d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) de les comarques de la Selva i l'Alt Empordà. La presidenta de l'ICD, Marta Selva, ha signat aquest divendres els contractes que determinen el suport econòmic i de col·laboració pels pròxims dos anys amb els consells comarcals de la Selva i l'Alt Empordà i els ajuntament de Lloret i Figueres. Els SIAD són serveis que ofereixen informació, orientació i assessorament en tots els aspectes relacionats amb la vida de les dones: àmbit laboral, social, personal, familiar i altres.
El suport de l'ICD als ens locals per als SIAD es concreta en un contracte programa bianual que articula nous mecanismes de coordinació entre administracions per reforçar aquests serveis i incrementar l'eficàcia de l'atenció a les dones.
Els contractes programa per al desenvolupament d'aquests serveis municipals o comarcals permetran enfortir l'atenció a les dones a tot l'àmbit territorial català. Els SIAD incrementen l'eficàcia en l'actuació envers la sensibilització social, la prevenció i la detecció de les situacions de violència masclista.
El consell comarcal de la Selva i el de l'Alt Empordà rebrà 60.000 els pròxims dos anys. Les aportacions als ajuntament de Lloret de Mar i de Figueres rebrà 40.000 euros repartits en dos anys.
A les comarques gironines, l'ICD també signarà contractes programa amb els consells comarcals del Gironès, Ripollès, Pla de l'Estany i Baix Empordà i amb els ajuntaments de Girona i Palafrugell.
L'objectiu de l'ICD amb aquesta iniciativa és enfortir les polítiques locals de suport a les dones i promoure la consolidació i creació d'espais de referència que atenguin les seves demandes. L'ICD assessora i dóna suport econòmic als projectes dels ens locals des de l'any 2005, quan es va crear una convocatòria de subvencions específica. L'aportació de l'ICD a les polítiques de dones que desenvolupen els ens locals ha suposat una inversió entre els anys 2005 i 2008 de 9.945.453 euros.