SANT JOAN LES FONTS | X.VALERI
L'Ajuntament de Sant Joan les Fonts preveu la rehabilitació del pont medieval. Per a aquest objectiu ha tramitat una subvenció de 30.000 euros. Segons fonts del Departament d'Urbanisme del municipi, el projecte preveu arrencar les capes de paviment que s'han superposat sobre la base original. D'aquesta manera s'aconseguirà rebaixar uns 70 centimetres el sòl de la calçada actual. El fet suposarà que els vells murs de protecció retrobin l'alçada de més d'un metre que havien tingut abans que s'anessin posant progressivament paviments de diferents materials. La recuperació dels murs possibilitarà l'eliminació d'una barana metàl·lica que es va instal·lar a la dècada dels 90. Així el pont recuperarà el seu aspecte primigeni pel que fa al pas.
També s'hi han instal·lat unes pilones a banda i banda de l'entrada per tal d'evitar el pas de vehicles. L'actuació, a més de protegir els vianants, té la funció d'evitar que el pas continuat de camionetes i automòbils deteriori l'estructura.
L'Ajuntament va prendre la iniciativa de les pilones després de mantenir una reunió amb el conjunt d'entitats del municipi. Les entitats van considerar que un dels problemes del poble era el pas simultani de vianants i vehicles pel pont. El problema augmentava sobretot a l'hora de la sortida de l'escola, quan tot i haver-hi un semàfor els vehicles passaven. L'estretor del pont provocava conflictes entre els conductors i els pares i mares provinents de l'escola o de la llar d'infants
El projecte de rehabilitació del pont medieval també preveu una neteja intensiva de la vegetació que s'ha anat aposentant entre les pedres i també un enllumenat exterior i interior de l'estructura.