ANGLÈS | E.B.
Un home, veí d'Anglès de 80 anys, va morir dijous passat al matí en caure en un rec a prop de l'hort que feinejava, que es troba a tocar a la carretera N-141 a prop de la fàbrica tèxtil Antex i Can Biel. Un veí de la zona va ser qui va trucar al Telèfon d'emergències 112 -una línia telèfonica que depèn del Departament d'Interior i que serveix perquè els ciutadans puguin sol·licitar serveis públics davant d'una situació d'emergència- al voltant d'un quart de dues de la tarda per demanar que una ambulància anés fins al lloc dels fets per intentar socórrer Emili Puig.
El problema va venir, tal i com explica un dels testimonis "quan esperàvem que vingués l'ambulància, no apareixia per enlloc, estàvem desesperats". I és que llavors, tal i com va poder constatar aquest mateix testimoni "l'ambulància que es va avisar era de la zona nord" de Catalunya i per tant "va tardar molta estona a venir la d'aquí al CAP d'Anglès, per un quilòmetre van trigar molt de temps". Un temps que es va fer etern per a la gent que esperava el vehicle.
Aquest error del personal del telèfon d'Emergències, tal i com van explicar fonts del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), és cert. Hi va haver un problema amb la gestió de l'adreça: en concret, es va enviar una dotació de Bombers per assistir l'home a la carretera C-141, una via de la Vall d'Aran situada a prop de Viella. I en veure que allà no hi havia ningú, el SEM va rebre una nova trucada del servei d'Emergències 112 que els informava de la rectificació i que per tant, l'home accidentat era a Anglès, a la N-141 i no al nord de Catalunya.
"No és el primer cop"
Abans de traslladar-hi l'ambulància procedent del centre d'atenció primària (CAP) d'Anglès, el SEM va trucar a la persona que havia altertat dels fets, però aquesta no agafava el telèfon i l'ambulància s'hi va traslladar directament.
Si l'avís primer del veí que es va trobar l'ancià s'havia fet a les 13.15 hores, no va ser fins a les 13.42, afirmen des del SEM, que l'ambulància hi va arribar per socórrer l'ancià, que ja estava mort.
El testimoni ahir també va assegurar que "havíem trucat al CAP que vingués un metge i una ambulància, però no la van deixar venir" perquè el protocol establert no ho permet.