La reconversió de la carretera N-II en la futura A-2 sembla que es presenta a la província de Girona com una etapa de contrarellotge. Per poder pujar al podi, l'Estat hauria de finalitzar les obres des de Tordera fins a la Jonquera en sis anys. No obstant, tots els trams començats estan actualment aturats i ni tan sols han començat. Aquest és el cas del tram entre Medinyà i Orriols. Es tracta d'un subprojecte de 3,9 quilòmetres que es va adjudicar fa quatre mesos, però que encara no ha començat a executar-se. De moment, el Ministeri de Foment no concreta quan començaran les obres. Una feina que ja començarà, com a mínim, amb quatre mesos de retard.

El passat 27 de març el Ministeri de Foment adjudicava el desdoblament d'aquest tram de N-II. El primer tram del projecte entre Girona i la Jonquera per convertir en autovia la carretera Nacional. Després de quatre mesos és evident que la maquinària de la Unió Temporal d'Empreses (UTE), a la qual es va adjudicar l'obra, encara no ha començat a treballar sobre el terreny.

Resposta textual del Congrés

El diputat gironí al Congrés, Jordi Xulcà, va remetre una pregunta al a la Mesa del Congrés per saber l'estat en el qual es troben les obres entre Medinyà i Figueres. La resposta textual del Govern va ser: "Del tram Medinyà-Orriols (amb una longitud de 3,4 quilòmetres), es va aprovar el projecte de construcció amb data de 28 de novembre de 2008, procedint-se a la licitació de l'obra. Es va adjudicar el 20 d'abril de 2009. A més, a data de febrer d'aquest any, s'estaven redactant els projectes de construcció pels trams: Orriols-Garrigàs i Garrigàs-Pont de Molins (amb longituds d'11,8 i 14,9 quilòmetres respectivament). Aquests tres trams coincideixen sensiblement amb el tram citat a la pregunta. Pel que fa als trams Orriols-Garrigàs i Garrigàs-Pont de Molins, un cop supervisats y aprovats els projectes de construcció, es procedirà a la licitació de l'obra".

D'aquesta manera, la resposta del Congrés no resol el dubte del diputat ni esclareix per què no han començat unes obres que es van adjudicar fa quatre mesos.

Fonts d'UTE van explicar al Diari de Girona que les obres de desdoblament encara no han començat perquè el Ministeri de Foment es troba en "fase d'expropiacions". De fet, "no hi ha ni cap d'obra", van manifestar aquest mateix juliol. Foment va explicar el dia en què s'anunciava l'inici de les obres que el termini d'execució era de 20 mesos. Per tant, a dia d'avui i quatre mesos després d'adjudicar-se, l'UTE tindria 16 mesos per entregar l'obra al Ministeri de Foment.

Un mes abans d'anunciar l'obra, el 18 de febrer, el BOE -Butlletí Oficial de l'Estat- anunciava l'inici de les expropiacions. L'anunci publicat informava que Foment sotmetia a informació pública la relació de terres afectades per les expropiacions, ocupacions temporals o pas de servitud. Els afectats podien presentar les rectificacions que considerin oportunes a la Demarcació de Carreteres de Girona.En concret, a Vilademuls hi havia més de trenta expropiats. És en aquesta fase on el Ministeri de Foment ha pogut trobar alguna dificultat per tirar endavant l'obra.