BARCELONA | DDG
El director general d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques, Carles Bassaganya, es va reunir divendres amb representants del grup municipal de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí per estudiar la creació de l'Entitat Municipal Descentralitzada de l'Estartit. Hi va participar la delegada del departament a Girona, Mireia Mata, el subdirector general d'Assistència Jurídica i Règim Local, Josep Martínez. La delegació de Torroella l'encapçalava l'alcalde, Josep Maria Rufí, el primer tinent d'alcalde, Joan Margall, el cap de CiU, Joan Ribas, i el regidor de LEI, Genís Dalmau.
En la reunió, l'Ajuntament va aportar al departament de Governació un document de treball, anomenat Document de bases per a la creació de l'entitat municipal descentralitzada de l'Estartit, on es detalla l'àmbit, les competències i l'organigrama d'aquest futur ens descentralitzat.
Amb la proposta de bases que realitza el consistori, l'EMD de l'Estartit comptarà amb les mateixes competències que actualment té el Consell Municipal, ja que el futur ens descentralitzat podrà tenir el control sobre diferents àrees municipals i competències com urbanisme, hisenda, medi ambient o altres serveis bàsics (abastament d'aigua potable, recollida de brossa o enllumenat públic) restaran centralitzades. La creació de l'EMD faria de l'Estartit l'únic municipi de les comarques gironines amb aquest estatus.
Bassaganya "valora el procés que està fent l'Ajuntament de Torroella de Montgrí com a exemplar, ja que es fa des de la responsabilitat, seriositat i rigor, que un pas tant transcendent com crear un nou ens local necessita". A més, la proposta de l'Ajuntament parteix d'un ampli consens polític i d'una anàlisi econòmica "que hauria de fer possible avançar, un cop estudiat el document, cap a la creació de l'EMD de l'Estartit".
Per la seva banda, l'alcalde de Torroella de Montgrí, Josep Maria Rufí, va manifestar la voluntat de l'Ajuntament baixempordanès de facilitar la participació i apropar l'administració a l'Estartit, "conscient del tret identitari propi", amb el Consell Municipal primer i ara l'EMD. Per Rufí, "un municipi amb dos nuclis importants com el nostre ha d'evolucionar organitzativament, sense pors, amb pragmatisme, tenint sempre present, però, que el que ens fa singulars és aquesta diversitat territorial, cultural, turística i econòmica".