LLORET DE MAR | DDG/EFE
Els Mossos d'Esquadra van detenir fa pocs dies un home, que ja ha estat empresonat per ordre judicial, acusat d'acorralar des de Lloret de Mar a través d'Internet unes seixanta noies, davant les quals es feia passar per director d'un càsting televisiu per obtenir fotos seves despullades, com avançava ahir el rotatiu ABC.
Segons fonts de la policia catalana, el detingut, que va ser arrestat per la unitat central de delictes informàtics dels Mossos, intentava guanyar-se la confiança de les noies, entre elles diverses menors, fent-se passar pel director de càsting d'un programa televisiu sobre cançons. El detingut pressionava les noies, algunes d'elles residents a l'estranger, perquè li enviessin fotos seves despullades, cosa que algunes d'elles van accedir a fer, davant el temor de no ser convocades al fals càsting.
Es dóna el cas, a més, que el detingut utilitzava sempre connexions a Internet sense fils, per intentar emmascarar el rastre de la seva actuació a la xarxa i incriminar altres persones.
No obstant això, finalment ha pogut ser localitzat, detingut i empresonat, acusat d'un delicte d'assetjament i possessió de material pornogràfic, en alguns casos de noies menors d'edat.
Fonts policials no van precisar si l'assetjador va arribar a extorsionar les noies amb l'amenaça de divulgar les esmentades fotografies, però sí que van aclarir que en aquest cas el detingut no va arribar a contactar personalment amb cap de les seves assetjades.
El detingut és un home de nacionalitat espanyola i sense antecedents, acusat d'haver assetjat a través de la xarxa fins a una seixantena de noies -entre elles, moltes menors i de posseir pornografia infantil. El detingut, que està a la presó provisional a l'espera de judici, va seguir el modus operandigrooming, que consisteix a contactar amb menors a través d'Internet, simulant una identitat o pretext falsos.