XAT

Gairebé sense ajuts per culpa dels ordinadors vells

Alguns consistoris van haver de treballar de nit per tramitar una subvenció de la Generalitat ara fa un any

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

E.PADILLA | GIRONA
Tants projectes i ajuts per renovar els equips informàtics i les prestacions telemàtiques dels organismes públics per després haver d'acabar enviant quilos i quilos de paper perquè alguns van massa avançats respecte dels altres. Ara fa poc més d'un any, consistoris com ara Girona, Roses, Olot o Sant Hilari Sacalm van veure, consternats, com s'escolava el darrer dia de termini per optar a una de les convocatòries d'ajuts més potents de la Generalitat -Treball disposava de 100 milions d'euros per ajudar els consistoris a pagar els agents de desenvolupament local i els plans d'ocupació municipals- i ells encara no havien aconseguit enviar correctament la documentació per Internet. Alguns consistoris no es van rendir fins a la matinada i van preparar tota la documentació en paper per dur-la en persona a la delegació territorial de Treball de Girona. Segons fonts municipals, Olot va entregar quatre quilos de paper.
El problema consistia en el fet que alguns dels ordinadors municipals tenien més de quatre anys i les seves prestacions no eren suficients per entendre's amb les potents i sofisticades màquines de la Generalitat.
El cas recent que ha afectat tres consistoris gironins ha estat similar. L'Agència Catalana de Certificació va emetre, en aquesta segona tongada, uns documents informàticament massa complexos per al programari que utilitza el ministeri de Política Territorial. I ara, probablement, l'afer s'haurà de solucionar pels mitjans de tota la vida: correu i telèfon.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad