Les queixes dels usuaris de Renfe de les comarques de Girona lamentant que en moltes estacions no hi ha ni personal ni màquines expenedores de bitllets -o que n'hi ha d'aquestes però no funcionen amb normalitat- comencen a donar fruit. Almenys, la companyia Renfe anunciava ahir la licitació del contracte per a la col·locació d'aquestes màquines a tres estacions gironines: Flaçà, Caldes de Malavella i Sils. A més de les noves màquines expenedores, totes tres estacions estaran subjectes a importants remodelacions que suposaran millores en la seva gestió.

El problema que ha provocat reiterades queixes dels viatgers és que les màquines expenedores de bitllets de Mitjana Distància a Catalunya no funcionen bé. En alguns casos, simplement no van. L'arribada d'aquestes dispensadores a les estacions havia esperançat els usuaris, que podrien pagar amb targeta de crèdit, a més d'estalviar-se les cues davant de les taquilles. No obstant això, una disfunció en el sistema informàtic impedeix la correcta marxa d'aquests dispositius comercials, segons va admetrela companyia Renfe. Algunes màquines porten més de dos mesos instal·lades a les estacions amb el cartell de "fora de servei" o, directament, ocultes.

Cada vegada que un client vol comprar un bitllet o un abonament per a un Catalunya Exprés o un Regional ha de prendre's el seu temps. L'adquisició d'aquests títols de transport ha de realitzar-se exclusivament en els taulells de l'estació. Si va amb el temps just, s'arrisca a perdre el tren. Les màquines autovenda podrien pal·liar aquest inconvenient, però la seva posada en marxa no ha anat com era desitjable. Gràcies a un conveni entre l'operadora del servei, Renfe, i els responsables de la majoria de les estacions, Adif, es van adquirir fa un temps 14 expenedores. Però només servien bitllets sis d'elles i no sempre, tal com reconeixien fonts de la companyia ferroviària.

Les primeres que es van col·locar van ser precisament les de Girona i Figueres. Malgrat que sobre el paper van bé, fonts de Renfe confessen que la majoria dels dies tenen contratemps, cosa que denuncien passatgers habituals d'aquesta línia. També a les de Caldes de Malavella, Tarragona i Reus els ocorre alguna cosa similar.

En constatar que l'error en el software es repetia, els responsables ferroviaris van optar per no activar les màquines que es van instal·lar en les terminals barcelonines d'Estació de França i Passeig de Gràcia. Ni les dues que en un primer moment havien de posar-se a l'estació de Sants.