|
|
|
HEMEROTECA » |
|
PORQUERES | M.LÓPEZ/L.CASADEMONT-ACN Les càmeres de videovigilància que enregistren les 24 hores i les urnes de vidre antibales que protegeixen les figures de les santes han allunyat els lladres de l'església de Santa Maria de Porqueres. Aquest temple havia patit robatoris sovint, el més greu fa un any, quan els lladres es van endur les imatges de santa Llúcia i santa Eugènia. Aquesta situació ha obligat tant la parròquia com l'Ajuntament a adoptar mesures de protecció per evitar que hagin de tancar el temple als visitants.
El mossèn Ramon Pijoan ha afirmat que des de fa un mes hi ha "tranquil·litat" després que les càmeres ajudessin a identificar el darrer vàndal, que es va endur una ampolla de vi i una caixa metàl·lica a mitjans juny.
L'església ha estat víctima de petits robatoris perquè els lladres aprofiten que està oberta al públic per endur-se o rebentar caixes amb diners. En algunes ocasions els robatoris han anat a més, com el de l'any passat, quan es van endur dues talles policromades barroques d'uns 50 centímetres d'alçada datades entre els segles XVII i XVIII. "No se n'ha sabut res més", ha afirmat el mossèn.
Evitar el tancament
Per aquesta situació, la parròquia ha decidit tirar endavant mesures per protegir el temple i evitar haver-lo de tancar als visitants. Així, han instal·lat càmeres de videovigilància que graven tot el dia, han col·locat les imatges que queden de la Dolorosa i la marededéu dins urnes de vidre antibales i han instal·lat una alarma.
El mossèn Ramon Pijoan ha explicat que van ser precisament les càmeres les que van ajudar a identificar la persona que el juny passat va entrar a l'església i es va endur una ampolla de vi, una caixa metàl·lica i va intentar forçar el lampadari. Des de llavors, no hi ha hagut cap altre robatori.
Pijoan ha afirmat que havia arribat un punt que o bé tancaven l'església tot el dia sense deixar-hi entrar els visitants, o hi instal·laven sistemes de seguretat per evitar bretolades i robatoris. Han optat per posar aquestes tres mesures de protecció. La instal·lació de l'alarma ha estat a càrrec de l'Ajuntament de Porqueres, les urnes, a mitges amb la parròquia i les càmeres han estat a càrrec de la parròquia i han costat uns 3.000 euros.
Una altra església de la zona que també ha rebut sovint la visita dels lladres és Santa Maria dels Turers, a Banyoles. El mossèn ha explicat que darrerament també hi ha "tranquil·litat" i que no hi han robat res, per això, han optat per no instal·lar-hi sistemes de seguretat.
"Si més endavant continua havent-hi problemes o persisteixen haurem de veure què fem", ha conclòs el mossèn.
mesures de seguretat per l'art Alarma, vitrines a prova de bala i càmeres de seguretat allunyen els lladres del temple.Imatge de la Mare de Déu dins d'una vitrina antibales.Una creu envoltada de vidres de seguretat. L'església de Santa Maria de Porqueres, des de l'exterior.
|
|
|
|
![]() |
|
Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.
| Conegui'ns: CONTACTI | CONEGUI'NS | LOCALITZACIÓ | PUBLICITAT: TARIFES |
| Adaptat a la Llei de Protecció de Dades per |
| |||||||
| |||||||||