PLATJA D'ARO | ANNA TARRÉS
Dues setmanes després de la dimissió del que ha estat fins ara regidor d'Urbanisme a l'Ajuntament de Platja d'Aro, Antonio Cano (PP), els dos partits a l'oposició (PSC i ICV)?- el regidor d'ERC també ho està però manté un compromís de pacte d'estabilitat amb CiU- faran públic avui l'acord al qual han arribat els dos grups polítics per tal posar fi a la situació d'inestabilitat al govern local.
Després de diverses reunions podria ser que Plajta d'Aro fes el primer pas per recuperar un equip de govern sòlid. Segons van comunicar ahir els socialistes, PSC i ICV han arribat a un punt d'acord per posar fi a la "crisi política" que pateix el municipi des de finals de juliol, tal com qualificar el regidor d'ICV Pedro Torres. Cap dels dos regidors, Dolors Padilla per part del PSC i Torres van voler entrar en detalls respecte del tema, ja que van preferir donar-los aquest matí.
La setmana passada es va produir el primer contacte entre els grups del consistori i ahir al vespre PSC i ICV ultimaven una última reunió d'última hora per separat per acabar de perfilar les posicions.
Per la seva banda, Torres no va tenir cap inconvenient a recordar la situació en què ha quedat el municipi després de la dimissió: un equip de govern en minoria (5 regidors) que ha comportat conseqüències importants, "una crisi política insititucional". En aquest sentit Torres va assegurar que hi ha "paràlisi al municipi" políticament parlant i que havent quedat un càrrec buit, també ho ha fet la seva àrea, la d'Urbanisme. "Això ha passat en un moment delicat, ja que estem en plena revisió del Pla General i ara el temps ens va en contra". "Urbanisme està "paralitzat i, malgrat que Antoni Botellé (CiU) es quedi l'àrea de Cano, no crec que ho pugui gestionar tot i no dubto de les seves capacitats".
Podria ser que avui es donés una solució que iniciés un gir a Platja d'Aro; el regidor republicà local del qual tothom espera paraules continua mantenint-se en silenci perquè és de viatge.