| MAYTE LLANDRICH
Uns residents a l'Escala denuncien que des de fa dos anys l'Ajuntament té coneixement d'una paret mitjera que no compleix la normativa i que afecta la seva vivenda, i que fins al moment no s'ha actuat. Els afectats lamenten que en dos anys no se'ls hagin respost les instàncies i tenen el cas en mans dels advocats.
El problema va sorgir el 2006 quan els veïns van aixecar una paret mitgera de 3,48 metres, segons els afectats, sense el permís municipal. L'alçada incompliria la normativa que estableix que ha de ser com a màxim d'1,80 metres. El veí va presentar una instància a l'Ajuntament explicant la problemàtica. En aquell moment un tècnic municipal hauria portat a terme una inspecció ocular i els va comunicar que tenien raó i que s'havia d'enderrocar la paret per no complir la normativa. En veure que no es donava cap ordre d'enderroc i després de diferents instàncies es van adreçar al Síndic de Greuges, que també els va donar la raó.
A més, es va contractar un pèrit independent, que va concloure que la paret no és legal. A partir d'aquí es va presentar una nova instància l'any passat.
Els veïns volen denunciar la "indefensió que pateixen per part del consistori escalenc, que no només no ha contestat les instàncies sinó que no defensa els interessos dels veïns davant les persones que pressumptament vulneren les lleis municipals en no demanar permisos d'obres i que no respecten la normativa legal".