Un bon motiu per fer fora un empleat és sospitar que ha robat. I si la policia li atribueix un delicte, doncs encara més. Però no sembla el cas de dos vigilants nocturns de l'hotel Gran Garbí de Lloret de Mar. Dos dels seus treballadors nocturns han estat acusats d'haver comès almenys tres robatoris amb força a les cambres de l'establiment. Els lladres s'han endut almenys 650 euros i diversos efectes personals que els clients guardaven a la caixa forta de les habitacions. Almenys en un dels casos, la caixa no es va haver ni de forçar ja que els residents de l'habitació havien deixat les claus a la vista. Els Mossos d'Esquadra els han detingut per aquests fets, que van tenir lloc el passat tres d'agost. Però l'hotel no els ha acomiadat perquè pensa que no ho han fet i a més un dels detinguts ha denunciat la policia perquè considera que la detenció ha estat "injusta".

La prova de càrrec contra els dos empleats, un de nacionalitat búlgara, Georgi K.S., i l'altre uruguaià, Andrés Arthur M.P., és que les habitacions es van obrir fent ús de la targeta magnètica que funciona com a clau mestra, un estri que, com és lògic, només està a l'abast del personal de l'hotel. Però els treballadors asseguren que ells no ho han fet amb un argument que no deixa de tenir la seva lògica: un dels vigilants, Georgi, treballa també en un altre hotel dels mateixos propietaris que no té tants avenços tecnològics i on les portes s'obren amb una clau normal i corrent. Explica que, si hagués de robar a les habitacions, ho faria a l'altre hotel ja que l'ús de la targeta mestra deixa empremta i les claus no.

Només cal demanar la clau

Tot i això, els indicis recollits pels Mossos d'Esquadra són prous com per atribuir als dos homes sengles delictes de robatori amb força a habitacions d'hotel. Aquest delicte sovinteja a Lloret de Mar, localitat amb grans establiments hotelers amb cabuda per a milers de persones. Però hi ha diverses maneres de cometre'l: els Mossos d'Esquadra també han constatat que en diverses ocasions els lladres no fan més que acostar-se a recepció i demanar un número de clau a l'atzar. Si tenen sort, el recepcionista es refia i entrega les claus sense comprovar si la identitat concorda amb els clients que s'hi allotgen.