XAT

´La Reserva Marina de les Formigues és beneficiosa per a tothom´

Experts i pescadors alerten que la zona pateix "sobreexplotació"

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

PALAMÓS | DDG
Diversos acadèmics, experts i pescadors de Palamós asseguren que la futura Reserva Marina de les Illes Formigues serà positiva i aportarà una millora de la zona per a tots els col·lectius que hi realitzen alguna activitat. Consideren que la sobreexplotació que pateix avui dia aquest territori ha de minimitzar-se i que aquesta figura pot ser un element clau per aconseguir-ho, ja que no només beneficiarà el sector pesquer i mediambiental, sinó també per als usuaris d'embarcacions d'esbarjo i submarinistes -sector que ha demostrat sempre la seva oposició perquè veuen perillar els seus negocis.
Aquestes conclusions són a les que van arribar els diversos ponents que van participar al cicle informatiu respecte a aquest projecte "Visions de les Formigues" que va realitzar-se al Museu de la Pesca de Palamós a finals de juliol i que va ser organitzat per la Càtedra d'Estudis Marítims, formada per la Universitat de Girona i l'Ajuntament de Palamós, i la Confraria de Pescadors de Palamós.
Durant dues sessions es van exposar diversos exemples de reserves que es poden trobar en vigor avui dia i es va projectar una filmació respecte a aquesta reserva futura des del punt de vista biològic i del submarinisme.
Els ponents convidats, de l'àmbit de l'administració, acadèmic, científic i pesquer van coincidir a valorar els efectes positius que suposarà aquesta figura de gestió del territori i es va voler remarcar que serà "beneficiosa per a tothom", incloent-hi fins i tot, els grups contraris al projecte que han manifestat un desacord amb la línia que han pres les converses respecte a aquesta Reserva.
Durant el col·loquis d'aquesta jornada els allí presents van coincidir a opinar que sempre que s'ha parlat d'una reserva marina les primeres reaccions han estat adverses, mentre que amb el temps i arran d'observar el bon resultat d'altres experiències la tònica ha canviat.
La funció i la tasca d'aquesta futura serà clau per poder incrementar algunes de les espècies existents i proliferar-ne de noves que beneficiarà els pescadors artesanals i els submarinistes quant a varietat biològica d'observació.
Ara bé, el que sí van voler deixar ben clar els experts convidats, va ser referent a la necessitat de l'establiment de mesures de regulació, vigilància i control dels seus usos que facilitaran l'obtenció de resultats positius en poc temps.

COMPARTIR
 
  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes  | Lotería de Navidad