GIRONA | DDG
El Real Unión Club d'Irun va rescindir un contracte a l'empresari gironí Jordi Cantillo -acusat d'estafa per fer operacions presumptament fraudulentes amb les dades dels treballadors de les seves empreses de Girona -perquè no els va pagar els 240.000 euros a què s'havia compromès arran un contracte ratificat a principis de la temporada passada.
Cantillo va involucrar-se amb aquest club, que juga a Segona B, fins al punt de contractar els espais publicitaris a les samarretes dels jugadors i a altres suports per un import que ascendia al 20% del pressupost de l'entitat fins aquell moment, que d'aquella manera es va incrementar fins a 1,5 milions d'euros. Però a casa dels pobres dura poc l'alegria i, per divergències de Cantillo amb la directiva, finalment l'entitat va acabar trencant el contracte perquè els pagaments es van anar espaiant, segons informa El Diario Vasco.
Cantillo només va abonar aproximadament la meitat d'aquesta quantitat, i el club no li va reclamar l'altra part sinó que va rescindir el contracte per incompliment. El club va assegurar que l'empresari gironí no va formar mai part de la directiva del club i tampoc no en va ser accionista, tot i que quan es va anunciar el patrocini de l'empresari -els jugadors lluïrien el logotip d'Anius Finanzas, una de les empreses involucrades en el presumpte frau, a les samarretes- sí que es va dir que Cantillo formaria part de la directiva.
L'empresari, actualment en llibertat amb càrrecs per estafa, va entrar amb força el 2007 en el món empresarial que envolta el futbol al País Basc. Va iniciar la compra massiva d'accions de la Reial Societat i actualment el col·lectiu que encapçala en controla el 7%.
La maniobra estava dirigida a canviar la directiva i precisament el motiu del desacord va ser que el club d'Irun va convidar protocol·làriament el president de la Reial Jokin Aperribay amb motiu d'un partit de Copa del Rei contra el Betis, igual que va convidar a tots els altres clubs del País Basc. Cantillo es va manifestar públicament en contra d'aquesta invitació i va anunciar que trencava les seves relacions amb el club d'Irun. Però va ser el club qui, finalment, va trencar amb ell, segons informa el rotatiu basc, en veure que els pagaments no fluïen amb regularitat.
Cantillo, de fet, va admetre davant del jutge que ara per ara les seves empreses no estaven passant un bon moment i que estava intentant vendre's patrimoni per poder pagar les nòmines. Arran les denúncies dels treballadors, s'ha conegut que les empreses donaven d'alta societats civils a nom dels treballadors contractats i a aquestes societats s'hi vinculaven comptes bancaris a través dels quals, en algunes ocasions, s'havien demanat crèdits. Cantillo va negar-ho tot en un primer moment per acabar declarant davant el jutge que sí s'havien demanat crèdits però que sospitava d'un dels seus encarregats perquè de fet també n'havien demanat un a nom seu. Va assegurar també que tota la documentació de les empreses estava en ordre però que, lamentablement, dimarts passat van robar-hi els ordinadors. També va acusar els treballadors perquè va dir que no s'havien forçat portes.