GIRONA | X.MARTÍ
Els tres pantans que abasten les comarques gironines han augmentat considerablement el volum d'aigua emmagatzemada respecte de l'any passat. El pantà que més puja és el de Boadella, que augmenta un 62,64%, mentre que els de Sau i Susqueda tenen prop d'un 34% més d'aigua.
Als tres pantans, en aquests moments, hi ha 354,42 hectòmetres cúbics d'aigua emmagatzemada, la qual cosa suposa quasi 100 més que l'any passat. L'increment ha estat del 36,24%.
Dividit per pantans, el que té més aigua emmagatzemada és el de Susqueda, amb 188,76 hectòmetres cúbics, seguit del de Sau, amb 129,58. L'any passat, aquests dos pantans tenien 140,42 i 96,46 hectòmetres cúbics, respectivament. El de Boadella, per la seva banda, passa dels 16,65 hectòmetres cúbics emmagatzemats l'any passat als 16,65 actuals.
En aquests moments, els tres pantans estan conjuntament al 75% de la seva capacitat, mentre que dotze mesos enrere el percentatge era del 55%.
Específicament per cada pantà, el de Boadella ha passsat en un any d'estar al 27,25% de la seva capacitat fins a arribar al 44,32%. El de Susqueda ha passat del 60,27 al 81%, mentre que Sau està enguany està al 78,41%, quan a l'agost de 2008 estava al 58,37% de la seva capacitat.
Aquest és el primer estiu en tres anys que la comparativa d'un any respecte de l'anterior és positiva per als pantans de Sau i Boadella, ja que ambdós feia un parell d'estius que baixaven. I és que entre l'estiu de 2006 i el de 2007, els tres pantans que abasten la demarcació de Girona van baixar un 35%. La comparació per a l'any següent seguia essent negativa pel que fa a Boadella i Sau, que baixaven un 15% i un 3%, respectivament.