GIRONA | DDG
El president de CiU a Girona, Eudald Casadesús, va criticar ahir el Pla Territorial de les Comarques Gironines, assegurant que planificar "sense calendaris d'execució, sense compromís econòmic i sense dir com ho farem" és només "paper mullat".
Casadesús considera que el llistat d'infraestructures que contempla el Pla, incloses diverses línies de tren i tramvia, és "una carta als Reis", de manera que CiU hi podria estar d'acord. El problema, afirma, és "la concreció": "Si no diem com ho farem, quins instruments tindrem per fer-ho, amb quins diners, quan ho farem... no té cap valor fer llistats", assenyala. I afegeix que "pensar com han de ser les comarques gironines i què s'hi ha de fer en un format de publireportatge no té cap mèrit", sinó que el que tindria realment valor seria "analitzar els problemes i reptes d'avui i buscar-hi solucions concretes per ara i no per al 2026".
El representant de CiU va posar com a exemple els problemes ferroviaris que pateix actualment la demarcació, i recorda que, perquè el 2026 siguin una realitat les noves línies ferroviàries, cal un traspàs "efectiu i sencer" del servei de regionals, "que l'Estatut preveu però el Govern no demana". Per això, Casadesús critica el conseller Joaquim Nadal, i diu que ha de ser la societat i no ell qui ha de decidir el futur de la demarcació.