GIRONA | DDG
L'Institut Català de la Salut (ICS) haurà d'indemnitzar amb 3.000 euros una pacient que va perdre un dit a causa del retard que va haver de patir en ser atesa a l'hospital Josep Trueta de Girona. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va estimar el recurs de la pacient i ha condemnat l'ICS, segons publicava ahir El Mundo.
La sentència indica que, el desembre de l'any 2000, la pacient es va tallar la segona falange del tercer dit de la mà dreta amb una màquina talladora de carn. Després d'una visita en un centre de salut, va ser traslladada a l'hospital Josep Trueta, on li van explicar que abans de ser operada havia d'esperar diverses hores tenint en compte que no estava en dejú. La dona va ser intervinguda quan havien passat més de vuit hores de la lesió, segons s'explica a l'expedient, perquè no hi havia cap quiròfan lliure.
Tres dies després, la dona va rebre l'alta amb la ferida en bon estat, tot i que en poc temps se li va gangrenar el dit i va haver de tornar a l'hospital perquè li tallessin. Aquesta segona vegada li van haver d'amputar un tros més gran del que havia perdut en un principi amb l'accident laboral.
Malgrat que en els informes forenses no es vincula l'espera en el moment de ser operada amb la gangrena posterior de la pacient, el tribunal ha decidit condemnar l'ICS a indemnitzar la dona perquè va estar més de vuit hores sense ser intervinguda, quan en aquest tipus d'accidents amb amputació el més habitual és no haver d'arribar a esperar tot aquest temps.