El trànsit de passatgers a l'aeroport de Girona s'ha incrementat en un 2,5%, durant el passat mes d'agost amb relació al mateix període de l'any passat, segons les dades facilitades per Aena aquest divendres. Per l'aeròdrom gironí, que va estrenar una nova ruta amb Edimburg, han passat un total 618.061 passatgers. Per altra banda, el trànsit de mercaderies ha anat també a l'alça i ha crescut un 1.853%, respecte a l'agost del 2008; mentre que el nombre total d'operacions també ha pujat, un 2,4 per cent.

Les instal·lacions de Vilobí d'Onyar són les setenes d'Espanya que més creixen en percentatge de passatgers per darrere de Burgos (58%), Reus (35%), Santader (27%), Santiago (17%), Alacant (3,2%) i Corunya (2,9%). Tot i així només l'aeroport d'Alacant és més gran que el de Girona, ja que hi han passat més d'un milió de viatgers, mentre que la resta són dels aeròdroms considerats petits.

El creixement més destacat entre els aeroports catalans ha estat el de Reus (35,8%), que ha rebut 274.193 passatgers, i és el segon que més ha augmentat a tot l'Estat, per darrere de Burgos (58,4%). Ryanair va posar en marxa a principis de juliol trajectes entre el Camp de Tarragona i Marràqueix, East Midlands i Bristol. Precisament ha estat l'obertura d'aquestes noves rutes regulars les que han permès l'augment a l'aeroport de les comarques tarragonines tot i la conjuntura econòmica actual. Pel que fa al trànsit de mercaderies, ha augmentat un 1.065%, mentre que el nombre total d'operacions , incloent operacions i mercaderies, han crescut un 11,4%.

El Prat es desinfla

Pel que fa a l'Aeroport del Prat, un total de 2.887.866 persones van arribar a l'aeroport barceloní durant el passat mes d'agost, dels quals quasi dos milions procedien de l'estranger. El tràfic de mercaderies ha caigut un 20,4%, mentre que el total d'operacions aquestes han disminuït un 12,5% respecte l'agost del 2008. Segons Aena, aquestes dades s'emmarquen en una situació actual de desacceleració en el sector del transport aèria a causa de la crisi mundial.

La dinàmica a la baixa dels moviments aeroportuaris deriva de la desacceleració econòmica i només Reus i Girona semblen aguantar el sotrac. Les línies de baix cost, i la diversificació de l'oferta que això genera, tenen part de la responsabilitat d'aquest manteniment.